اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. مرداد 1396 - 10:26   |   کد مطلب: 26005
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی توجه به گردشگری را بسیار مهم دانست و افزود: روستاهایی همچون ورکانه دارای موقعیت ملی است و هر چقدر برای آن هزینه شود هزینه اشتغال است.

به گزارش صبح الوند،حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه بازدید از روستای تاریخی ورکانه گفت: از برکات جمهوری اسلامی ایران ، که حضور مسئولین است ،که در کنار اعضای روستا تصمیم برای بهبود و توسعه روستا گرفته می شود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود ،:این روستا دارای موقعیت ملی در کشور و از مواردی است، که هرچقدر هزینه شود، سرمایه گذاری محسوب می شود، درواقع  این هزینه ها، هزینه اشتغال است، این روستا برابر یک مجتمع پتروشیمی ایجاد اشتغال خواهد کرد.

 

*روستای ورکانه دارای موقعیت ملی است

وی  با اشاره به اینکه ورکانه از روستاهای منطقه ویژه گردشگری است،گفت: باید به سوی برویم این روستا در بهترین موقعیت خود قرار گیرد.

 

حاجی بابایی تاکید کرد: بنده  بشدت مصر هستم که در این منطقه به عنوان معبرها ومحل گردشگری و تولید سرمایه واشتغال شود.

 

وی ادامه داد: باید با نگاه وسیعتری به ورکانه نگاه کرد ،باید تعریفی برای کل روستا واراضی آن شود،هم کشاورزی وهم سایر اشکال تولید اشتغال و سرمایه با توجه به جایگاه روستا باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: از جاده  روستای ارزانفود تا ورکانه آلاچیق به صورت مردمی تعریف شود، با اولویت ویژه ای باید برای ورکانه  چراغهای راهنمایی برای روشنایی کل مسیر نصب شود.

 

وی  تاکید کرد: باید کار  شروع و در کنار آن برنامه هم تعریف شود.

 

*در برنامه کلانشهر همدان با مشاورین هم اندیشی شود

حاجی بابایی به نقش مشاورین طرح جامع همدان اشاره کرد و گفت: در برنامه  کلانشهر همدان باید با مشاورین هم اندیشی و مشورت شود.

 

 وی گفت: برای گردشگری، یک و نیم میلیارد دلار یعنی پنج هزار میلیارد تومان، از صندوق توسعه برداشته شده است و بعد از تایید در شورای نگهبان برای اشتغال در روستاها تخصیص می یابد و باید به خود روستاییان وام کم بهره برای اشتغال داده شود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  گفت: این برنامه برای روستاها و شهرهای زیر ده هزار نفر  پیش بینی شده است، که در کنار آن مصوبه برنامه ششم که تاکید می کند، باید 5 هزار روستای اقتصادی داشته باشیم،در این مصوبه بخش خصوصی مجوز داده شده با مشارکتهای مردمی سرمایه گذاری کند.

 

وی در پایان گفت: جاده ملایر تا تکمداش منطقه ویژه گردشگری است، جاده،آبرسانی، اشتغال، طرح جامع آبرسانی و نصب چراغ، برای روشنایی این منطقه باید در اولویت برنامه ای قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان