اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1398 - 9:04   |   کد مطلب: 31114
نصب چادرهای مسافران در حاشیه بوستان ها، تفرجگاه ها و اماکن عمومی طی تعطیلات روزهای اخیر سیاه و سفیدهای گردشگری همدان را به نمایش گذاشت که جای تامل دارد.
سیاه و سفیدهای گردشگری همدان و تاملی بر زیرساخت‌های جذب مسافر

به گزارش صبح الوند، بارش‌های خوب بهاری امسال که همدان را در زمره ۱۰ استان پر بارش سال آبی کشور قرار داد باعث شده این استان شاهد فصل بهاری پرطراوت با آب و هوایی مطبوع باشد که نویدبخش آغازی خوش برای رونق گردشگری تابستانه خواهد بود.

تعطیلات چند روز گذشته عید فطر، آب و هوای خوش و معتدل کوهستانی و زیبایی شهر تاریخی و فرهنگی همدان زمینه‌ساز آن شد که این شهر بعد از چند استان شمالی و شهرهای مذهبی در زمره استان‌هایی باشد که پذیرای حجم بالایی از گردشگران شد به طوری که به گفته معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان در این تعطیلات تنها شهر همدان روزانه پذیرای ۲۰ هزار نفر گردشگر بوده است.

شمار بالای گردشگران طی روزهای اخیر در همدان بیانگر آن بود که برگزاری دو رویداد بین‌المللی در حوزه گردشگری همدان طی سال گذشته تأثیر خوبی در معرفی این استان به‌عنوان یک مقصد گردشگری داشته است به طوری که در چند روز گذشته علاوه بر اشغال ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل‌ها، سوئیت‌های مراکز گردشگری، خانه‌های بوم‌گردی و خانه مسافرها بسیاری از گردشگران اقدام به نصب و اقامت در چادرهای همراه خود در حاشیه بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی کردند.

نصب این چادرها در جای خود سیاه و سفیدهایی در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و زیست محیطی را به نمایش گذاشت که این امر نیز اقدامی قابل تأمل و بررسی از سوی مراجع مربوطه است.

حجم بالای گردشگران در روزهای تعطیل اخیر علاوه بر ضرورت مدیریت خانه مسافرها و اقدام کارشناسانه عاجل در جهت جلوگیری از لجام گسیختگی فعالیت این حوزه، نشان داد به‌رغم گام‌های خوب برداشته شده برای توسعه صنعت گردشگری، هنوز این محور از توسعه استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و پیش‌بینی اماکن ویژه و باسامان برای نصب چادر از سوی دیگر و هم‌چنین ساماندهی مراکز خدمات‌رسان عمومی است.

مجموعه این عوامل ایجاب می‌کند با توجه به پیش‌رو بودن سفرهای تابستانی، ستاد سفر استان همدان با هم‌افزایی بیش‌تر در جهت رفع کاستی‌های موجود همت گماشته و چهره همدان را در تراز رویداد بین‌المللی «همدان ۲۰۱۸» در عمل به نمایش گذارد.

اردشیر مظاهری 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان