اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. آبان 1396 - 22:10   |   کد مطلب: 27135
استاندار همدان گفت: تصمیم گرفتم تا در همه بانک‌هایی که درگیر کار تولید هستند به صورت سرزده حضور یابم و علت سرگردانی سرمایه گذاران را جویا شوم.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نیکبخت پیش از ظهر امروز در همایش و نمایشگاه اقتصاد و سرمایه که با حضور مسئولان استان و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: باید لاجرم توجه خاص، ویژه و زیربنایی به اقتصاد کشور و استان داشته باشیم.

وی بیان کرد: خیلی از مشکلات موجود در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و غیره را باید با تقویت بخش خصوصی و احیای اقتصاد کشور رفع کنیم و کمتر مشکلات کشور وجود دارد که به مشکلات اقتصادی جامعه مرتبط نباشد.

نیکبخت عنوان کرد: اگر بررسی مناسبی داشته باشیم می بینیم طلاق که از آسیب های اجتماعی است و همچنین، بزهکاری و اعتیاد بی ارتباط با بیکاری نیست و باید سرچشمه آن را که پویایی اقتصاد است را فعال کنیم.

سرمایه داران همدانی تمایل کمتری به سرمایه گذاری دارند

وی با بیان اینکه هم استانی های عزیز در همدان کمتر به سرمایه گذاری روی می‌آورند گفت: مطالعه اولیه این موضوع را انجمن متخصصان استان ارائه کردند ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد چرا که فعالان اقتصادی همدانی در بخش های مختلف حضور دارند ولی اینکه چرا سرمایه گذاری کمتری می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد که برخی از علل آن به دولت بر می‌گردد ولی باز هم نیاز به علت یابی دارد و باید دید چه بدبینی از گذشته وجود دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در قانون در مورد احترام به مالکیت خصوصی تأکید شده است افزود: در دین اسلام نیز مالکیت بسیار محترم شمرده می‌شود و ما نیز باید از سرمایه و مالکیت مردم حمایت کنند و مردم نیز باید رغبت نشان دهند.

نیکبخت تصریح کرد: طبف برنامه ششم توسعه باید 90 هزار میلیارد تومان و 70 هزار دلار ارزی در کشور سرمایه گذاری شود تا رشد اقتصادی 8 درصد را ایجاد و حفظ کنیم که این بر عهده بخش خصوصی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

وی افزود: انتظارات بخش خصوصی به حق است و شعار دولت این بوده که برای نجات اقتصاد باید به بخش خصوصی بها داد و در این راستا نیز در تلاش است ضمن اینکه این حمایت عمده ترین وظیفه دولت است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بهترین روش‌های نوین و کاربردی اقتصاد را در کشور تعریف کردیم گفت: می خواهیم وابستگی را در مملکت حذف کنیم و راهکارهای اقتصاد مقاومتی را به کار بگیریم ضمن اینکه نمی خواهیم هیچ سرمایه گذار خارجی بدون انتقال تکنولوژی از کشور ما بهره‌برداری کند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری را مقدس می‌دانم تصریح کرد: با تمام خباثت هایی که آمریکا و ریاست جمهوری ناقص العقلی که دارد تمام دنیا تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند ولی ما نباید از سرمایه گذاران داخلی نیز غافل شویم.

وی با بیان اینکه عده‌ای نرخ بیکاری همدان را نادرست می‌خوانند گفت: این نرخ بیکاری را مرکز آمار ایران برای تمام کشور بررسی می کند و استانداری و مدیران استان هیچ نقشی در اعلام نرخ بیکاری استانها ندارند ولی ما معتقد هستیم که باید بیکاری در استان حل شود ضمن اینکه از دیگر مشکلاتی که در همدان داریم این است که مردم همدان خیلی خوش بین نیستند.

شورای جوانان توسعه طلب یا اشتغال آفرین و نخبه در همدان تشکیل ‌شود

استاندار همدان از تشکیل شورای جوانان توسعه طلب یا اشتغال آفرین و نخبه در همدان خبر داد و گفت: این شورا تشکیل می شود تا در زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی از آنها مشورت گرفته شود و نماینده این شورا در جلسات اقتصادی استان حضور داشته باشد.

نیکبخت با اشاره به اینکه انتظارات و مشکلات بیان شده بخش خصوصی در مورد بانک‌ها نیازمند تصمیم گیری در سطح کلان و ملی است اظهار داشت: بخش خصوصی انتظارات خود را با استدلال به قلم آورده تا آن را به دست رئیس جمهور و آقای جهانگیری برسانم تا گشایشی در این زمینه انجام شود.

بعد از برخورد با بانک ملت، ارائه تسهیلات رونق تولید در این بانک روان شد

استاندار همدان با اشاره به اینکه هفته اخیر از بانک‌های همدان گلایه مند بودم و از جلسه با مدیرعامل بانک ملت تماس گرفتم تصریح کرد: ضمن دیداری که با مدیرعامل بانک ملت داشتم مشکلات پتروشیمی و سیمان نهاوند با حمایت آقای اخلاقی مدیرعامل بانک رفع می شود ضمن اینکه بانک ملت همدان سپرده سرمایه ثابت ارائه نمی داد که مدیرعامل مرکز اعلام کرد که سرمایه ثابت ارائه می‌دهیم.

وی افزود: از 58 طرح استاندر بانک ملت تنها یک طرح را با 98 میلیون تومان مصوب کرده بودند که بعد از برخوردی که با بانک ملت داشتیم کار بانک روان سازی شد. البته بیش از 30 طرح آن مربوط به بخش کشاورزی و طرح‌های کوچک بوده است.

رویه "کار نکنیم تا خلاف نشود" را در همدان دور بریزیم

نیکبخت اعلام کرد: تصمیم گرفتم تا همه بانک‌هایی را که درگیر کار تولید هستند به صورت سرزده در سرپرستی‌های بانک‌های استان حضور یابم و علت سرگردانی سرمایه گذاران را جویا شوم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه روان کردن سیستم اجرایی و اداری کشور بر اساس مر قانون است گفت: همگی این رویه را که بگوییم "اگر کار نشود خلاف نمی‌شود پس کار نشود" را باید دور بریزیم و این رویه را اکنون در رفتارها می‌بینیم. اگر در جایی مشاهده کردید که مدیر برای جیب خود در تلاش است البته در استان چنین موردی را نداریم ولی اگر مدیری در استان برای خودش کیسه دوخته باشد باید گزارش داده شود ضمن اینکه باید از مسیر قانونی و مسیر درست پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه از تمامی بانک‌های استان گلایه مند نبودم بیان کرد: بانک‌های خصوصی بیشترین سپرده‌های مردم را جمع می‌کنند و کمترین همکاری را در پرداخت تسهیلات و اشتغال مردم دارند.

نیکبخت تصریح کرد: قرار شد تا استانداران دوشنبه‌ها و سه شنبه‌ها برای پیگیری امور استانها به تهران مراجعه کنند و زمانی که من به تهران می‌روم برای پیگیری امور کارها و برنامه‌هایم از اموری که در استان دارم سنگین تر است و معمولا کارهای صنعتی را در تهران پیگیری می‌کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه مبلغ 30 هزار میلیارد تومان با ثبت نام در سامانه بهین یاب به رونق تولید تعلق می‌گیرد افزود: تاکنون از این محل حدود 70 میلیارد تومان عقد قرارداد و پرداخت شده است اما در کنار آن 520 میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌های استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان