اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. آذر 1396 - 20:25   |   کد مطلب: 27471
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: مردم خیر استان بیش از ۲ میلیارد ریال برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه به حساب هلال احمر واریز کرده‌اند.
معاون هلال احمر همدان

به گزارش صبح الوند، سیلوانا صلح‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همداناظهار داشت: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه و ضرورت نیاز به کمک‌های مردمی، 63 پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طرف هلال احمر در استان همدان برپا شد.

وی بیان کرد: مردم متدین و نیکوکار استان همدان از ابتدای برپایی این پایگاه‌ها تاکنون نزدیک به 431 تن انواع مواد غذایی مانند کنسرو، برنج، خرما آب معدنی، کیک، چای، میوه، نان و غیره، اقلام گرمایشی مانند پتو، چادر، والور و اقلام بهداشتی را به مناطق حادثه‌دیده کمک کرده‌اند.

صلح‌میرزایی با بیان اینکه ارزش ریالی این کالاها نزدیک به 30 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود، گفت: از 63 پایگاه، 5 مورد در آسدآباد، 3 مورد در بهار، 2 پایگاه در رزن، 4 مورد در تویسرکان، 6 پایگاه در نهاوند، 8 مورد کبودراهنگ، 10 پایگاه در ملایر، 4 مورد در قهاوند و 21 پایگاه در همدان برپا شده است.

وی از ادامه فعالیت این پایگاه‌ها خبر داد و افزود: پایگاه‌های هلال احمر تا هر زمان نیاز باشد فعالیت می‌کنند هرچند اکنون با توجه به گزارشات رسیده به کمک نقدی بیشتر نیاز است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان اعلام کرد: مردم استان همدان تاکنون 2 میلیارد و 520 میلیون ریال برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه به حساب جمعیت هلال احمر واریز کرده‌اند.

صلح‌میرزایی با اشاره به ضرورت تهیه سرپناه برای مردم حادثه‌دیده کرمانشاه در فصل سرد گفت: با افراد خیر که قصد کمک به این مناطق را دارند برای تهیه کانکس صحبت کرده و تاکنون 2 دستگاه به مناطق زلزده‌زده ارسال شده و در حال پیگیری برای تهیه چند مورد دیگر هستیم.

وی اعلام کرد: هزینه هر کانکس که شامل یک واحد مسکونی کوچک می‌شود نزدیک به 60 تا 70 میلیون ریال بوده و برای یک خانواده قابل استفاده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم 21 آبان زلزله‌ای به قدرت 7.3 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند و قدرت این زمین ارزه تا اندازه‌ای بود که در استان‌های غربی و مرکزی ایران نیز احساس شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان