اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. دى 1396 - 21:01   |   کد مطلب: 27900
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از اهدای عضو شهروند نهاوندی در روز گذشته خبر داد.

به گزارش صبح الوند، دکتر مؤمنعلی دارابی در تشریح این خبر اظهار کرد: متأسفانه آیت‌الله فریادرس مرد 43 ساله ساکن روستایکوهانی از توابع شهرستان نهاوند چند روز پیش پزشکان مرگ مغزی او را تأیید کردند. 

وی افزود: با اعلام مرگ مغزی این جوان، پزشکان با خانواده داغدار این مرد ناکام صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات‌صالحاتی برای بیمار شد که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، ادامه داد: خانواده مرحوم آیت‌الله فریادرس با اهدای اعضای بدن عزیز خود به تعدادی بیمار زندگی دوباره‌ای بخشیدند تا طپش‌های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند. 

دارابی بیان کرد: اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌های ایرانی برای نجات بیماران بوده و این ایثار نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هر بیشتر و بهتر به مردم است. 

وی با اشاره به مراحل اهداء عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تأیید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضائیه و رضایت‌نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان