اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. دى 1396 - 22:40   |   کد مطلب: 28222
رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه وضعیت اهدای عضو در همدان نسبت به سالیان گذشته بسیار مناسب شده است، گفت: همدان رکورددار اهدای عضو در غرب کشور است.

به گزارش صبح الوند، دکتر مجید حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه وضعیت اهدای عضو در هر استانی بر اساس جمعیت استان‌ها سنجیده می‌شود، افزود: بر اساس جمعیت استان همدان رضایت‌گیری 20 تا 25 مورد اهدای عضو در شرایط قابل قبول و رضایت‌گیری بیش از 40 مورد اهدای عضو در شرایط ایده‌آل قرار دارد.

وی ادامه داد: در سالجاری 14 مورد رضایت‌گیری در داخل استان و 8 مورد رضایت‌گیری از همشهریان همدانی در سایر استان‌ها انجام شده است که با این شرایط، همدان در وضعیت قابل قبول برای اهدای عضو قرار دارد.

حمیدی یادآور شد: وضعیت استان همدان از منظر اهدای عضو نسبت به استان‌های هم‌جوار همچون ایلام، کردستان و کرمانشاه بهتر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمار مرگ مغزی در استان نداریم، اضافه کرد: 60 بیمار در همدان در انتظار پیوند کلیه قرار دارند.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه فقط پیوند کلیه در همدان انجام می‌گیرد، گفت: پیگیری‌های لازم برای پیوند کبد نیز در همدان در حال انجام است به طوریکه به محض فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون تجهیزات اتاق عمل و نیروی انسانی اقدام به انجام پیوند کبد خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان