اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1397 - 23:43   |   کد مطلب: 29639
ترامپ شب گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا تلاش کرد از خودش تصویر فردی حامی گفت‌وگو و مذاکره به نمایش بگذارد و گفت آماده است «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایران دیدار کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از برترین ها، ترامپ شب گذشته (دوشنبه ۸مرداد/ ۳۰ جولای» در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا تلاش کرد از خودش تصویر فردی حامی گفت‌وگو و مذاکره به نمایش بگذارد و گفت آماده است «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایران دیدار کند.

سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ، با انتشار نامه‌ای به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ملاقات با مقامات ایرانی، واکنش نشان داد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

آقای ترامپ ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد. بدانید مردم ایران، دین و ایمانشان را با اسلام احیا شده توسط حضرت امام خمینی (ره) تقویت کرده‌اند و با ملت‌های سلطه‌پذیر تفاوت‌های فراوانی دارند و هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند.

مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران هم سناریوهای عوام‌فریبانه شما را به خوبی می‌شناسند و آن را بارها تجربه کرده اند.

شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملتشان دریافت نمایند.

هرگز چنین روزی را نخواهید دید. همچنان در کاخ سیاهتان بنشینید و در توهم ملاقات با مقامات ایرانی بمانید، و بدانید این یک آرزویی است که تا پایان دوران ریاست جمهوری‌تان با شما همراه خواهد ماند و حتی رؤسای جمهوری بعدی آمریکا هم آن را نخواهند دید.

دولت و ملت بزرگوار ایران پشت به پشت هم داده و با اتکا به وعده‌های الهی، رهبری عظیم‌الشأن، منابع داخلی و ذخایر عظیم خدادادی و تحمل تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی شما، تا پیروزی نهایی و شکست قطعی آن نظام سلطه و استکباری ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

همچنین «محمد جواد ظریف»، در واکنش به ژست رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با مقام‌های ایرانی نوشت: «ایران و آمریکا دو سال گفت‌وگو کردند. ما با اتحادیه اروپا، تروئیکای اروپایی، روسیه و چین موفق به ایجاد یک توافق چندجانبه -موسوم به برجام- شدیم. این توافق، کارساز بوده است.

آمریکا تنها می‌تواند خودش را بابت خروج از این توافق و ترک میز [مذاکره] مقصر بداند. تهدید، تحریم و شیرین‌کاری‌های (تردستی‌های) تبلیغاتی کارگر نخواهند افتاد. احترام به ایران و به تعهدات بین‌المللی را بیازمایید.»

ساعتی پیش هم بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی بدون پیش شرط برای گفتگو با ایران گفت:

باید ببینیم آیا رئیس جمهور آمریکا بعد از سرخوردگی از لفاظی های بی حاصل با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد؛ گرچه اظهارات بعدی وزیر خارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت های آقای ترامپ بیان شد، نشان سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا است.

قاسمی اظهار داشت: پیشنهاد گفت و گو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و بر خلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.

جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفتگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می ماند. اما آیا آقای ترامپ هم می تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تا کنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه ای از آن دیده نشده است.

ایشان چگونه می تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان شب گذشته اش از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوامفریبی بیان نشده است در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا کشور به کشور حرکت می کند و به آنها برای ممانعت از همکاری های اقتصادی و بازرگانی با ایران فشار می آورد؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان