اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. خرداد 1400 - 8:33   |   کد مطلب: 35074
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان:
ضرورت واگذاری اقدامات سرمایه‌گذاری شهرداری به سازمان مربوطه
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمامی اقدامات سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری باید به سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری واگذار شود.

به گزارش صبح الوند،  حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا، افزود: شهرداری همدان سازمانی به نام سرمایه‌گذاری دارد و این سازمان اساسنامه مستقلی دارد که بر این اساس باید صفر تا صد تمامی اقدامات پروژه‌های مدیریت شهری توسط این سازمان انجام شود.

قراباغی اظهار کرد: عدم واگذاری پروژه‌های سرمایه گذاری به سازمان سرمایه گذاری شهرداری ایرادی است که به مدیریت شهری وارد است و باید این عیب و نقص رفع شود.

وی اظهار کرد: اگر قرار است اتفاق مبارکی در حوزه پروژه‌های شهری رخ دهد، باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری به سازمان مربوطه واگذار شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان عدم پیشرفت پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید همدان اشاره کرد و یادآور شد: ضروری است برای خروج از بلاتکلیفی مدیریت شهری و خسارت کمتر، هرچه سریعتر این پروژه تعیین تکلیف شده و بر اساس قانون پیش برود، چرا که این پروژه علاوه بر اینکه وقت مدیریت شهری را گرفته است خسارت مالی را نیز به شهرداری وارد کرده و کنسرسیوم طبق قانون باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه به آسیب‌های شیوع ویروس منحوس کرونا بر مشاغل، افزود : پیشنهاد می‌شود به مشاغلی در رسته های ۲ و ۳ و ۴ که متضرر شده‌اند، تخفیف ۲۰ درصدی عوارض کسب و پیشه برای سال ۱۴۰۰ لحاظ شود.

قراباغی همچنین به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید پشتیبانی و رفع موانع اشاره کرده و و یادآور شد: لازم است در راستای پیروی از منویات رهبری،  شهرداری باید ظرف دو هفته آینده گزارشی را در خصوص موانع سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری به شورا ارائه دهد.

وی همچنین بر ساماندهی مشاغل مزاحم تاکید کرد و گفت: همدان ظرفیت ایجاد شهرک برای ساماندهی مشاغل مزاحم را دارد، این امر می‌تواند در امر رونق اقتصادی و درآمدهای پایدار شهری نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان