اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1397 - 21:49   |   کد مطلب: 29496
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: همدان زمانی بندر فرش کشور بود، گفت: ایجاد زمینه و شرایط مناسب، عنوان "همدان بندر فرش" را به همدان باز می‌گرداند
قالیباف در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حمیدرضا متین بعدازظهر امروز در گردهمایی تجار و بازرگانان فرش دستباف کشور با تولیدکنندگان فرش استان همدان با اشاره به اینکه همدان امسال میزبان دو رویداد مهم ملی و بین‌المللی است، اظهار داشت: همدان در شهریورماه میزبان رویداد"همدان پایتخت گردشگری آسیا" و در آبان ماه نیز میزبان"چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری" است.

وی با بیان اینکه همدان در شهریورماه میزبان میهمانانی از 34 کشور آسیایی و در آبان میزبان 184 کشور است، افزود: این رویدادها علاوه بر بهره‌برداری استانی دارای بهره‌های ملی و بین‌المللی نیز است.

متین در مورد وضعیت صنعت فرش و صنایع‌دستی استان همدان بیان کرد: با همکاری متعدد، همدان در رابطه با فرش ثبت جهانی شده و برندهایی نظیر فرش جوزان ملایر، مهربان کبودرآهنگ و سالار نهاوند ثبت ملی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه ثبت ملی برند فرش رزن، اسدآباد و همدان نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: این سه برند نیز در آینده‌ای نزدیک به ثبت ملی می‌رسند.

متین با اشاره به اینکه در استان همدان 57 هزار قالیباف شناسایی شده است، ابراز کرد: با توجه به اینکه عده‌ای از قالی‌بافان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمی‌کنند پیش‌بینی ما این است که بیش از 100 هزار نفر در استان به قالی‌بافی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این گردهمایی این است که در سال حمایت از تولید ایرانی میزبان تجار و تولیدکنندگان فرش هستیم، تأکید کرد: به دنبال برقراری ارتباط تجار با تولیدکنندگان فرش دستباف استان همدان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه بر اساس دستور استاندار همدان، قرار شده است یارانه‌ای به واحدهای پشتیبان در حوزه فرش اعطا شود که این امر می‌تواند درزمینهٔ اشتغال‌زایی مؤثر باشد، افزود: 700 پرونده برای دریافت تسهیلات تشکیل و به بانک‌ها معروفی شده است که امیدواریم بیش از 65 درصد این پرونده‌ها به مرحله دریافت تسهیلات برسد.

متین با اشاره به اینکه رفع مشکلات بیمه و تخصیص اعتبارات و تسهیلات با نرخ پایین از جمله درخواست‌ها در حوزه صنعت فرش است، بیان کرد: همدان زمانی بندر فرش کشور بود که مقداری این موضوع ضعیف شده است و به دنبال ایجاد فضا و شرایطی مناسب برای بازگشت به شرایط گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر فرش دستباف، فرش ماشینی تولید کشور نیز صادر می‌شود، عنوان کرد: درحالی‌که صادرات فرش انجام می‌شود، اما برخی از فرش‌های صادراتی در آمارهای صادرات لحاظ نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: درست است که این نوع صادرات که در آمار لحاظ نمی‌شود قاچاق محسوب نمی‌شود اما این صادران بسیار نامحسوس است و آمار ارائه نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان