اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1394 - 14:02   |   کد مطلب: 12513
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از سند دار شدن ۷۱۵ موقوفه این شهرستان از زمان آغاز طرح سند دار کردن موقوفات تاکنون خبر داد.
اخذ سند مالکیت ۷۱۵ موقوفه همدان

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سید حسن رضوی  با بیان اینکه با توجه به ابلاغیه و دستورالعمل های سازمان مرکزی در خصوص سند دار شدن موقوفات و بقاع متبرکه، این اداره همزمان با سراسر کشور این طرح را در دستور کار خود قرار داد، اظهار داشت: از زمان اجرای طرح سند دار کردن موقوفات تاکنون سند ۷۱۵ مورد از موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان اخذ شده است.

وی با بیان اینکه قصد داریم طبق برنامه زمان بندی در پنج سال آینده سند مالکیت تمام موقوفات و بقاع شهرستان را اخذ کنیم، بیان کرد: خوشبختانه با جمع بندی مراحل و تجارب انجام شده که در چند سال اخیر در این حوزه داشته ایم و با توجه به ثمر نشستن اهداف کلان سازمانی این طرح و بازخورد مناسب آن در سطح کشور، امیدواریم در سال های آتی شاهد رشد بیش از پیش این رویه و طرح باشیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه اسناد مالکیت نشانگر هویت تصدیق شده و تثبیت شده موقوفات و بقاع است، عنوان کرد: اخذ اسناد مالکیت دست موقوفه خواران را از تصاحب این صدقه جاریه کوتاه می کند.

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه ارائه سند مالکیت موقوفات و تثبیت آن برای آینده بهترین خدمت به نیت واقف است که این مسئله مبنای دینی و اسلامی دارد، ادامه داد: وظیفه اوقاف در احیا و تثبیت موقوفات سنگین است.

وی با بیان اینکه سند مالکیت موقوفات شهرستان همدان با تعامل و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان صورت گرفته است، بیان کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات موجب ترویج فرهنگ وقف و زنده نگه داشتن نیت واقف می شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان