اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. تير 1397 - 14:30   |   کد مطلب: 29548
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از احداث بخش عمومی 32 تخته در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر خبر داد و گفت: در بازدید اخیر مدیرکل اوقاف استان همدان از موقوفات شهرستان ملایر مقرر شد این بخش با اعتباری از محل موقوفه مرحوم سیف‌الدوله احداث شود.
احداث بخش عمومی 32 تخته در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر

به گزارش صبح الوند، پژمان جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه کل اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث و تجهیز این بخش تا کنون 2 میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: براساس رایزنی‌های انجام شد 50 درصد هزینه معادل یک میلیارد تومان از محل موقوفه سیف‌الدوله تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر یک روزه مدیرکل اوقاف به ملایر از مدرسه ابتدایی دخترانه فخریه و دبیرستان نمونه پسرانه سیفیه نیز بازدید به عمل آمد، اظهار کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی در این بازدیدها مقرر شد از محل موقوفه مرحومه فخرالحاجیه مبلغ 220 میلیون تومان برای گسترش فضای آموزشی و ایجاد 6 کلاس درس جدید در محل مدرسه فخریه هزینه شود.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تجهیز کامل سلف سرویس دبیرستان نمونه پسرانه سیفیه شامل خریداری کردن 500 صندلی و 60 عدد میز غذاخوری، نصب پرده، سرامیک کردن کف سالن و ... مبلغ 100 میلیون تومان زیرنظر اوقاف از محل موقوفه سیف‌الدوله هزینه شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در بخش دیگری از سخنانش گفت: با حضور مدیرکل بازدیدی از مغازه‌های تجاری مستقر در بلوار 32 متری مطهری ملایر انجام شد که با توجه به آن که این واحدهای تجاری در اراضی موقوفه هستند و هیچ‌کدام هزینه تغییر کاربری از مسکونی به تجاری را پرداخت نکرده‌اند بنابراین در این مورد برای آنها تصمیم‌گیری شد.

وی ادامه داد: مقرر شد کلیه مغازه‌های تجاری مستقر در بلوار 32 متری مطهری اجاره‌بهای موقوفه و حق سرقفلی تجاری مغازه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند و در این زمینه از تخفیف اوقاف نیز بهره‌مند شوند.

جعفری در ادامه از آغاز اجرای طرح "نشاط معنوی" در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌‌های طرح نشاط معنوی هر سال با آغاز تابستان به منظور غنی‌سازی اوقات‌فراغت و با هدف تقویت بنیه اعتقادی و دینی و استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح در 5 بقعه متبرکه شامل امامزاده عبدالله(ع) ملایر، تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن، امامزاده عبدالله(ع) روستای مهرآباد و در پارک موقوفه بانوان شهرستان ملایر اجرا می‌شود.

جعفری با بیان اینکه طرح "نشاط معنوی" از یکم تیرماه در شهرستان ملایر آغاز شده است و تا پایان تابستان ادامه دارد، اضافه کرد: کلاس‌‌های مشاوره خانواده و اخلاق، خوشنویسی، امور فرهنگی، احکام و قرآن کریم در رشته‌های مختلف شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، در قالب طرح نشاط معنوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های طرح نشاط معنوی در سه مقطع سنی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای دختران و پسران گفت: همچنین در پارک بانوان شهر ملایر کلاس‌های آموزش سبک زندگی اسلامی با مربیگری مبلغان حوزه علمیه به منظور مهارت‌آموزی با شرکت 50 نفر از بانوان برپا می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان