اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1395 - 18:42   |   کد مطلب: 22411
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه اداره اوقاف در حوزه ازدواج فعال‎تر وارد شود، گفت: در حال حاضر هیچ یک از سایت‌هایی که در فضای مجازی تحت عنوان همسریابی فعال هستند، مجوز ندارند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، اسدالله ربانی‌مهر ظهر امروز در کمیته تخصصی ازدواج در همدان از بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه ازدواج نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، دادگستری، امور اجتماعی استانداری و بنیاد صیانت از خانواده استان از جمله دستگاه‎های فعال در این حوزه بوده‎اند.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مانند اداره کل اوقاف و امور خیریه استان عملکرد خوبی در حوزه ازدواج ندارند، گفت: متاسفانه اداره کل اوقاف حتی در واگذاری چند واحد مسکونی به زوج‎های جوان عملکرد خوبی ندارد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه افراد ساکن در این واحدهای مسکونی نیز به نحوه واگذاری و عملکرد اوقاف معترض هستند، گفت: این در حالی است که اداره کل اوقاف در اکثر استان‌ها کارهای بزرگی در حوزه ازدواج انجام داده، اما در همدان این طور نبوده است.

وی در ادامه از اجرای طرح همسان‎گزینی برای نخستین بار در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حل بخشی از مشکلات حوزه ازدواج، با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و سایت فرهنگی تبیان برگزار می‌شود.

ربانی‌مهر گفت: این طرح به صورت قانونی و با حضور کارشناسان و افراد مجرب و مشاوران معتمد اجرا خواهد شد.

وی از راه‎اندازی سایت همسان‌گزینی به زودی خبر داد و اظهار داشت:‌ افراد مجرد می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند و تمام اطلاعات نیز محرمانه خواهد بود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در حال حاضر هیچ یک از سایت‌هایی که در فضای مجازی تحت عنوان همسریابی فعال هستند، مجوز ندارند.

وی با بیان اینکه این سایت‎ها بیشتر با اهداف اقتصادی و سودجویی فعالیت دارند و صلاحیت این کار مهم را ندارند، گفت: پلیس فتا با سایت‎های همسریابی فاقد مجوز برخورد می‎کند.

ربانی‎مهر اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی سایت همسریابی در همدان در فضای مجازی فعال هستند که غیرقانونی‌اند.

وی با بیان اینکه مراجع قانونی در این زمینه برخورد قانونی را داشتند، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آگاهانه و پایدار را از ضروریات دانست.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان