اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. تير 1394 - 19:41   |   کد مطلب: 12645
وجود اختلاف بین برخی از مدیران دستگاه‌ها و از یاد رفتن شعار همت همگانی برای توسعه همدان در نهایت موجب توسعه‌نیافتگی پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین شده است.
اختلاف بین دستگاه‌ های اجرایی همدان نقطه مقابل شعار استاندار

به گزارش صبح الوند، کمبود برخی از زیرساخت‌ها و امکانات، این روزها در استان همدان با جمعیتی در خور توجه به وضوح احساس می‌شود و مسئولان دستگاه‌های مختلف خدماتی، فرهنگی، اجرایی و شهری در این باره تنها به سخنرانی و وعده بسنده کرده‌اند.

تعطیلات عید فطر نشان داد همدان به عنوان یکی از استان‌های مقصد مسافران و گردشگران لحاظ شده و همین مهم می‌طلبد مسئولان دستگاه‌های مختلف اختلاف را کنار بگذارند و بنا بر شعار استاندار، همت همگانی را برای توسعه استان آغاز کنند.

در ایام تعطیلات در پاره‌ای از اتفاقات که البته توسط تعدادی از تحلیلگران و اهالی رسانه بررسی شد به طور مشخص اختلاف بین بعضی از دستگاه‌ها در نهایت موجب نارضایتی مسافران شد و البته این امر در دیگر ایام سال نیز دیده شده که شهروندان استان تنها بازندگان این اتفاق هستند.

هنوز در خاطرمان هست مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان در بسیاری از جلسات از هماهنگ نبودن شهرداری گلایه داشت و در برخی از نشست‌های خبری عنوان می‌کرد که شهرداری همدان بنرهای جشنواره‌های تابستانی و زمستانی را کنده و یا مانع نصب آنها شده است.

شهرداری و البته اعضای شورای شهر همدان نیز در برخی از اتفاقات میراث فرهنگی را مقصر می‌دانند و در آخرین جلسه علنی شورا با موضوع ساماندهی سیمای شهر، میراث فرهنگی را عامل اصلی عدم ساماندهی میدان امام عنوان کرده‌اند.

اختلاف بین دستگاه‌های مختلف فرهنگی با شهرداری در ایام برگزاری جشنواره‌ها به صورت مشهود حس می‌شود و در نهایت شهروندان متضرر اصلی این اختلاف هستند.

در یکی از دوره‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفته می‌شد که شهرداری همدان برای اجرای نمایش در تالار فجر از اداره ارشاد خواستار پرداخت رقمی به عنوان اجاره تالار فجر شده و البته این اتفاق در برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد؛ در همین خصوص سئوال این است که سهم مردم از این سالن چقدر بوده و آیا شهرداری تنها به فکر جیب خویش است؟

در حال حاضر میدان امام وضعیت بسیار نابسامانی دارد و در این باره هنوز کاری انجام نشده؛ شهرداری به عنوان متولی شهر، انگشت خود را سمت اداره میراث فرهنگی گرفته و این اداره را مانع انجام کار و ساماندهی می‎داند.

در بحث ساماندهی میدان امام؛ اگر میراث فرهنگی مقصر باشد یا نباشد اما بسیاری از مشکلات این میدان به دست شهرداری حل می‌شود.

وضعیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری، نبود جایگاه مناسب برای مسافران و نبود ایستگاه تاکسی‌ها، نبود محل مناسب برای عبور عابران، وجود مشاغل مختلف در اطراف میدان، اجرای نامشخص طرح ترافیک در این محل، وجود دستفروشان، نبود پارکینگ مناسب در این منطقه و سد معبر از جمله مشکلاتی است که سیمای این میدان را به هم ریخته و ربطی هم به اداره میراث فرهنگی ندارد و شهرداری گویا چشم خود را بر روی این مشکلات بسته است.

باز هم درباره وجود برخی اختلافات و مشکلات در بین دستگاه‌های اجرایی به شعار عنوان شده از سوی استاندار اشاره می‌شود و گویا برخلاف تاکید استاندار مبنی بر همت همگانی برای توسعه استان، دستگاه‌های اجرایی و برخی از مدیران میل و رغبتی به تعامل و وحدت ندارند.

وجود اختلافات در بین دستگاه‌های مختلف در همدان در نهایت ضرر شهروندان را به دنبال خواهد داشت و انتظار می‌رود مدیران فارغ از نگاه‌های جناحی، سیاسی و سلیقه‎ای و با کنار گذاشتن منیت‎ها برای توسعه دیار الوند و رفاه مردم نجیب پایتخت تاریخ و تمدن تلاش کنند.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان