اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. مرداد 1394 - 13:26   |   کد مطلب: 12800
معاون استاندار همدان خبر داد:
آمار طلاق در همدان 13 درصد کاهش یافته است
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: با اجرای طرح‌ های موفق فرهنگی و اجرای طرح مشاوره خانوادگی، آمار طلاق در استان همدان به شدت کاهش یافته است.

به گزارش صبح الوند، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در همایش تقدیر از بهبود یافتگان وخانواده های آسیب دیده از اعتیاد همدان گفت: اعتیاد یک معضل و آسیب اجتماعی ریشه‌ دار است که اکثر مردم جهان به‌طور مستقیم وغیر مستقیم با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

محمد ابراهیم الهی تبار با بیان اینکه پیشگیری اعتیاد مهم‌ تر از درمان این بلای خانمان سوز است، اظهار کرد: بیماری اعتیاد، آسیب های اجتماعی و فرهنگی زیادی نظیر افزایش طلاق، بزهکاری، بیکاری  و افزایش جرم جنایت را نیز در بر دارد.

وی افزود: افراد معتاد، افرادی بیمار و فریب خورده هستند که متاسفانه جامعه به آن ها به چشم دشمن و مجرم قسم خورده نگاه می کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: این یک اشتباه رایج است که ما معتاد بیمار را قاچاقچی بدانیم چرا که معتاد با قاچاقچی مواد مخدر فرق دارد.

وی خطاب به مسئولان و خانواده ها، اظهار داشت: همه باید با همدلی و همزبانی و با هوشیاری با این معضل ریشه دار اجتماعی مقابله کنیم و از خطر مبتلا به اعتیاد و مصرف مواد مخدر جامعه و جوانان را بر حذر داریم.

الهی تبار افزود: قبل از اینکه معضل اعتیاد دولتی شود، باید مردمی شود و مردم باید در مقابل این بیماری واگیردار مبارزه کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل طلاق در استان اعتیاد است، گفت: با اجرای طرح‌ های موفق فرهنگی و اجرای طرح مشاوره خانوادگی توسط قوه قضائیه، آمار طلاق در استان همدان به شدت کاهش یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار کرد: همه دستگاه‌ های مسئول، اعم از قضایی، امنیتی و انتظامی فعالیت های بسیار خوب و چشمگیری را برای مقابله با بلای خانمان‌ سوز اعتیاد انجام می‌دهند، اما همه جامعه و بخصوص سازمان های مردم نهاد باید برای مقابله با این مشکل بزرگ اجتماعی دست به‌کار شده و برای مبارزه با اعتیاد بکوشند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان