اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مرداد 1394 - 19:19   |   کد مطلب: 12855
معاون آموزشی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای همدان از فعالیت 180 آموزشگاه آزاد در رشته‌های مختلف زیر نظر این اداره‌کل خبر داد.
فعالیت 180 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان همدان

به گزارش صبح الوند، رضا زارعی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیست و چهارمین آموزشگاه آزاد ملایر با تبریک هفته مهارت و کارآفرینی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در کشور باعث ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فرایند کار و کارآفرینی دانست.

وی افزود: هر چه آموزش‌ها در فنی و حرفه‌ای کاربردی‌ و بازارمحور باشد بی‌شک جامعه‌ای توسعه‌یافته‌ و پیشرفته‌ خواهیم داشت.

معاون آموزشی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین توجه فنی و حرفه‌ای به سمت بخش خصوصی است، گفت: بخش خصوصی در فنی و حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد و نیمی از آموزش‌های ما توسط این بخش انجام می‌شود.

وی از فعالیت 180 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان همدان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد 24 آموزشگاه آزاد در ملایر است و این شهرستان بیشترین آموزشگاه‌های آزاد استان را دارد.

زارعی تصریح کرد: هدف در فنی و حرفه‌ای استان گسترش و کیفی‌سازی آموزشگاه‌ها و ایجاد رشته‌های جدید است.

وی با بیان اینکه طبق تفاهمنامه‌های فنی و حرفه‌ای با ادارات بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، گفت: طبق تفاهمنامه‌های صورت گرفته، درخواست شده از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد برای آموزش کارآموزان استفاده کنند.

معاون آموزشی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای همدان با اشاره به وجود بیش از 6 هزار استاندارد آموزشی در فنی و حرفه‌ای ادامه داد: هدف در آموزشگاه‌ها برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت به جای دوره‌های بلندمدت است تا همه اقشار بتوانند از آموزش‌های مختلف بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های روستاها اظهار کرد: در این زمینه باید آموزشگاه‌های آزاد نسبت به آموزش در روستاها ورود کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: مسئولان آموزشگاه‌های آزاد باید برای داشتن یک شعبه در روستاها با مجوز فنی و حرفه‌ای اقدام کنند.

رئیس مراکز فنی و حرفه‌ای ملایر نیز با اشاره به فعالیت 24 آموزشگاه آزاد در این شهرستان گفت: این آموزشگاه‌ها در رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

احسان فراهانی رشته‌های آموزشگاهی آزاد شهرستان ملایر را شامل فناوری اطلاعات، عمران، مکانیک، صنایع دستی، هنرهای تجسمی و ... دانست.

وی با بیان اینکه سال گذشته 446 هزار و 250 نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد این شهرستان دوره برگزار شده است، افزود: بیش از 2 هزار زن و 781 مرد در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند.

رئیس مراکز فنی و حرفه‌ای ملایر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف گسترش آموزشگاه‌های آزاد در بخش خصوصی است که امیدواریم با توسعه رشته‌های جدید شاهد جذب بیشتر افراد در آموزشگاه‌های آزاد در این شهرستان باشیم.

در پایان بیست و چهارمین آموزشگاه آزاد ملایر افتتاح شد.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان