اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. فروردين 1395 - 11:34   |   کد مطلب: 17402
نماینده ولی فقیه در استان همدان:
مسئولان اصل بهره‌وری در اقتصاد را جدی بگیرند
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم توجه به اصل بهره‌وری، خواستار استفاده از این مهم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی شد و گفت: مسئولان و مدیران نباید به سادگی از کنار این موضوع بگذرند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در جمع کارکنان فنی و حرفه‌ای استان همدان با تأکید بر لزوم توجه به تحقق شعار سال، برنامه‌ریزی اصولی در این زمینه را خواستار شد و اظهار کرد: در شرایط کنونی تنها راه حل کاهش مشکلات و معضلات کشور توجه به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در علم اقتصاد باید به داشته‌ها و ظرفیت‎های داخل توجه کرد تا پیروز میدان بود، گفت: اگر هر فردی شیوه درست اقتصاد را بداند به فقر دچار نمی‌شود چراکه فقر بلایی خانمانسوز است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این حدیث که «فقر بالاترین مرگ‌ها است»، ادامه داد: اگر مسئله معیشت مردم حل شود مشکل شریعت مردم نیز حل خواهد شد.

وی افزود: فرد، با فقر شدید نمی‌تواند دین خود را حفظ کند پس به عنوان تکلیف شخصی، نباید نسبت به اقتصاد مردم و معیشت آنها بی‌توجه باشیم.

آیت‎الله محمدی با تأکید بر لزوم توجه به اصل بهره‌وری، خواستار استفاده از این مهم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی شد و افزود: مسئولان و مدیران نباید به سادگی از کنار این موضوع بگذرند.

وی دوری از تجملات، ضرورت استفاده از کالاهای داخلی، بهره‌گیری از سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و پرهیز از اسراف و تبذیر را از موضوعاتی دانست که تحقق اقتصاد مقاومتی را راحت‌تر می‌کند.

مسئول امور فرهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز اظهار داشت: برای برون‌رفت از هجمه اقتصادی و حمله همه‌جانبه دشمنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید زمینه پیشرفت و توسعه جامعه را بیش از گذشته مهیا کنیم که این مهم با تحقق شعار سال محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا طالبیان با بیان اینکه اگر اقتصادی قوی داشته باشیم، دشمن نمی‎تواند با تحریم به کشور فشار وارد کند، یکی از رویکردهای پیشرفت اقتصادی را خودباوری و استفاده بهینه از ظرفیت‎های کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه باید به جوانان این مرز و بوم، مهارت‎های لازم را آموخت و زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد، گفت: بسیاری از رشته‌های مهارتی در سازمان فنی و حرفه‎ای بر اساس نیاز بازار کار ارائه می‌شود که باید از این امکان بهره برد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان