اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. فروردين 1395 - 20:27   |   کد مطلب: 17545
نماینده ولی‎فقیه در استان همدان:
فرهنگ اهدای عضو در بین مردم همدان نهادینه شود
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو در جامعه گفت: بیماران مغزی با اهدای عضو خود می‎توانند زمینه سلامتی و درمان دیگر بیمار نیازمند پیوند عضو را فراهم کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسینم؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در نخستین همایش و کارگاه آموزشی تخصصی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در استان همدان اظهار داشت: این همایش محفلی برای ترویج همدلی، نوع‌دوستی و نوع‌پروری در بین مردم است.

وی از سلامت و امنیت به عنوان نعمت‌های الهی یاد کرد و افزود: همه موجودات عالم از نعمتی سلامتی برخوردار هستند و برای حفظ این نعمت افراد در مواجهه با یکدیگر با سلام کردن برای هم آرزوی سلامتی و تندرستی می‌کنند.

امام جمعه همدان با اشاره اهمیت اهدا و پیوند عضو بیان کرد: سلامت، امنیت و آسایش افراد در گرو یکدیگر است و بیماران مغزی با اهدای عضو خود زمینه سلامتی و درمان بیمار نیازمند پیوند عضو را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نجات جان افراد براساس آیات و روایات الهی ثواب بسیار والایی دارد، گفت: جامعه روحانیت، مسئولان و اهالی رسانه وظیفه دارند که برای انتقال فرهنگ اهدای عضو در بین مردم جامعه تلاش کنند.

محمدی با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو در جامعه اظهار داشت: افراد امروز از سر ناآگاهی و یا سهله‌انگاری سلامتی خود را به شیوه‌های مختلف به خطر می‌اندازند و این در حالی است که مقوله سلامت باید به عنوان کارآمدترین موضوع در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

همدان از استان‌های پیشرو در انجام عمل پیوند عضو

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی همدان نیز همدان را از استان‌های پیشرو در انجام عمل پیوند عضو برشمرد و اظهار داشت: تیم تخصصی پیوند عضو در استان همدان از توانمندی بالایی برخوردار هستند و در این راستا همدان یکی از مراکز به روز و پیشرفته پیوند عضو در کشور به شمار می‌آید.

سید حبیب‌الله موسوی‎بهار افزود: اعضا و ارگان‌های بیماران دچار مرگ مغزی قابل انتقال و پیوند به بیماران نیازمند عضو است تا به آنها زندگی دوباره بدهد اما متأسفانه به دلیل باورهای غلط مردم روزانه بیماران مرگ مغزی بسیاری با اعضای سالم قابل پیوند از دست می‌روند.

وی بیان کرد: عمل پیوند کلیه توسط کادر پزشکی و تخصصی از سال 73 در استان همدان در حال انجام است و در این راستا همدان یکی از استان‌های پیشرو برای انجام عمل پیوند از بیماران مرگ مغزی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان