اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. فروردين 1395 - 18:13   |   کد مطلب: 17425
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد:
غربت هنرهای اسلامی در جامعه هنری
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: متاسفانه بسیاری از هنرهای اسلامی به دلیل نداشتن متولی امر در غربت قرار دارند.

به گزارش صبح الوند آیت الله غیاث الدین طه محمدی، در جلسه ای که به مناسبت آغاز هفته هنر و انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی ازهنرمندان بسیجی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد  حوزه شعر وادب و هنر استان گفت: اگر هنر در حوزه انقلاب واسلام مطرح شود شعر و ادب یکی از هزاران هنر این حوزه است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: متاسفانه شعبه های دیگر هنر اسلامی به دلیل نداشتن متولی امر در غربت قرار دارد.
وی با بیان اینکه هر فرد موظف است استعداد های خداوندی را در وجود خود کشف کند گفت:  افرد باید از هر هنری که خداوند به آنها عطا کرده در جهت خدمت به خلق استفاده کنند.
آیت الله محمدی، ابراز کرد: برای دیدن زیبایی ها و هنرهای خلقت باید دید زیبا داشت.
وی با بیان این جمله  بنیان گذار انقلاب اسلامی که شهادت هنر مردان خداست، افزود: اصل شهادت هنر است و شهید هنر دارای سهم مضاعف است .
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: زیباترین هنر در این جهان هنر مدیریت زیباست و این جهان دارای فقر مدیریت خوب است که با ظهور حضرت ولیعصر (عج) به آن نوع ازمدیریت خواهیم رسید.
آیت الله محمدی  در خصوص حوزه شعر اظهار کرد: به فرموده امام خمینی رساترین زبان انسان زبان شعر است .
وی گفت: محتوای شعر باید بسیار عرشی و لباس شعر لباس زیبایی با بیانی نرم باشد و شعر باید هدف متعالی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در بازدید از صنایع دستی استان همدان گفت: ایشان در این بازدید فرمودند" من فکر میکردم در تولید صنایع دستی اصفهان حرف اول را میزند اما حالا فهمیدم که استان همدان در این زمینه حرف اول را میزند".

در ادامه این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان ضمن ابراز خوشحالی از حضور استاد "جواد محقق" در این مراسم و قدردانی از زحمات ایشان استاد را از سرمایه های خوب هنر،دانش و معرفت استان نامید.
محمد ابراهیم الهی تبار گفت : سال 93 که به نام سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شد، تعداد زیادی از دوستان حوزه فرهنگ سعی در تدوین چارچوبهایی کردند که از جمله آن میتوان به تدوین دانشنامه استان همدان اشاره کرد.
وی افزود: این دانشنامه حاوی محتوای تاریخ و فرهنگ مرز و بوم استان همدان است.
 معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان با بیان اینکه سعی ما بر تجلیل از مفاخر است، چه درقید حیات باشند یا نباشند، گفت : سال گذشته سال میر سید علی همدانی نامگذاری شد که با برگزاری همایشی وزین با حضور شخصیت های بین المللی این شخصیت اثرگذار وگمنام در دنیای اسلام معرفی شد.
الهی تبار اظهار کرد: امسال به نام سید جمال الدین اسد آبادی نامگذاری شده است که در اسفند ماه سال جاری با برگزاری همایش با حضور شخصیت های ملی و بین المللی به معرفی این بیدادگر مشرق زمین خواهیم پرداخت.
معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان با بیان اینکه در سال گذشته از شخصیت های اثرگزار هنری استان تجلیل به عمل آمده گفت: در بهار امسال به صورت ملی و استانی از استاد جواد محقق تجلیل خواهد شد.
الهی تبار گفت: هرساله نیز در خصوص حوزه دفاع مقدس مراسم تجلیل از بزرگان این حوزه برگزارمیگردد.
وی در نهایت خاطر نشان کرد: سال گذشته از حیث فرهنگ و هنر استان همدان سال پر کاری را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان