اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1395 - 8:18   |   کد مطلب: 17361
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه امکانات بالقوه موجود و توانمندی‌ها در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود، گفت: اگر معیشت مردم حل شود، شریعت مردم هم حل شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در نخستین شورای اداری استان همدان با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر معیشت مردم حل شود، شریعت مردم هم حل شده است و بر اساس احادیث و روایات معاد ندارد، کسی که معاش نداشته باشد.

وی با بیان اینکه فرد گرفتار در فقر گزنده دین ندارد، افزود: اثرات و پیامدهای فقر بسیار خطرناک است اما تاکنون در جامعه تأثیرات فقر مورد بررسی قرار نگرفته است.

امام جمعه همدان بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه رهایی و درمان انسان، جامعه و دولت از فقر است و در این راستا باید زوایای مختلف اقتصاد مقاومتی باز شود و داشته‌ها و امکانات بالقوه کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی از داشته‎های خودمان به خوبی بهره‌وری کنیم، تصریح کرد: رشته بهره‌وری در دانشگاه‌ها باید راه‌اندازی شود تا نحوه بهره‌وری و استفاده از منابع طبیعی موجود آموزش داده شود.

محمدی با انتقاد از خام فروشی مواد معدنی گفت: بسیاری از مواد استخراج شده از معادن به صورت خام به کشورهای خارجی فروخته می‌شود و آنها با استحصال و فرآوری به گران‌ترین قیمت به ما می‌فروشند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت اقتصاد مقاومتی بر پایه رفع موانع با استفاده از امکانات و فکر داخل استوار است، اظهار داشت: باید مقابل قاچاق گرفته شود تا خیلی از معضلات حل شود و کارخانه‌های داخل فعال شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه مدیران لایق با بکارگیری افراد می‌توانند اقدامات اقتصاد اثربخشی انجام دهند، عنوان کرد: استاندار همدان دلسوز اقتصاد است و از زمانی که با قبول مسئولیت به همدان آمده است برنامه‌های اقتصادی خوبی برای جذب سرمایه‌گذار و احیای کارخانه‌های تولیدی انجام داده است.

وی بیان کرد: برخی از طرح‌ها در کشور بسیار هزینه‌بر است و درآمد آن یا صفر یا خیلی کم است و بنا بر اقتصاد مقاومتی باید با انتخاب طراحان مناسب، طرح‌‎هایی متناسب با شرایط آب و هوایی استان اجرای کنیم که از جانب این طرح به سود واقعی برسیم.

محمدی با اشاره به بازدید از سراب گاماسیاب نهاوند گفت: منابع آبی عظیمی در این منطقه وجود دارد که باید از این منابع آبی به نفع استان استفاده شود و با وجود منابع آبی سرشار در گاماسیاب به دنبال اجرای طرح انتقال آب از سد تالوار استان زنجان به همدان هستیم که این سد ظرفیت آبرسانی به همدان را هم ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح‌های آسیب‌ناپذیر تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید طرح‌هایی اجرا شود که به حقیقت و سواد واقعی نزدیک باشد و از هدر رفت منابع طبیعی و اعتباری جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان