اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1395 - 13:07   |   کد مطلب: 17890
نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با اعضای شورای شهر همدان:
مصرف صحیح لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است
نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان اصلاح الگوی مصرف را مهمترین لازمه عملی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مصرف بی‌رویه سیاستهای اقتصاد مقاومتی را به شکست می‌رساند

به گزارش صبح الوند، آیت اله غیاث الدین طه محمدی در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان با بیان این مطلب افزود: اقتصاد مقاومتی دارای دو رکن تولید و مصرف است و تا زمانی که مصرف بی‌رویه مردم درمان نشده و الگوی مصرف اصلاح نشود سیاستهای اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده و با شکست مواجه می‌شود.

وی خدمت به مردم را از با ارزش ترین خدمات در عالم هستی برشمرد و گفت: هیچ کاری همچون خدمت به خلق پیش خداوند ارزش ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هر چه زندگی آخرالزمانی برای مردم پیچیده‌تر شده و مشکلات عدیده پیش می‌آید حل مسائل به آسانی نیست، افزود: از سوی دیگر مشکلات کلانشهرهای در کشور بیشتر از شهرهای کوچک بوده و انتظار می‌رود شوراها با شناخت دقیق از همه نقاط ضعف و قوت شهر مشکلات را خیرخواهانه و دلسوزانه و از روی علم و تدبیر حل کنند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه اجرای عدل الهی ظریف، دقیق و سنگین است، اضافه کرد: گاهی برای انجام برخی کارها تصمیماتی گرفته شده و پولهای کلانی هزینه می‌شود ولی در پایان باید شاهد هدرروی منابع بود.

وی بیان کرد: از شورائیان شهر همدان این انتظار وجود دارد که از کارهای ریز تا درشت ابتدا عالمانه بررسی کرده سپس صلاح و نقاط مثبت و منفی را مشخص کرده و در نهایت نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه از مدیران این انتظار وجود دارد که در بررسیها، مطالعات، مشاوره‌ها، تصمیم‌گیریها و هزینه کردن‌ها نهایت دقت را داشته باشند، افزود: شهرداری همدان به غیر از عوارض مردمی درآمدی دیگری ندارد و عوارضی که از برخی اقشار جامعه گرفته می‌شود بسیار سنگین است.

آیت اله غیاث الدین طه محمدی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی شود تا از محل دیگر درآمدهای شهرداری همدان تامین شده و فشار بالایی به مردم وارد نشود، افزود: انتظار می‌رود مدیریت شهری در راستای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقدامات مناسبی را انجام دهد.

وی همچنین با بیان اینکه برای ساخت و ساز در همدان جانمایی مناسبی انجام شود، گفت: لازم است سایت اداری در همدان راه‌اندازی شود تا مردم برای رفتن به ادارات مشکل پارکینگ نداشته باشند.

آیت الله محمدی با تاکید بر اینکه نباید سیاستهای اقتصاد مقاومتی تنها روی کاغذ بماند، اضافه کرد: سیاستهای اقتصادی مقاومتی باید مصداق خارجی و عملی داشته باشند که مهمترین رکن در این زمینه اصلاح الگوی مصرف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری عنوان کرد: امتحان در انتخابات سنگین بود و خیلی افراد در این امتحان نمره قبولی نگرفتند، هیچ طلبه و روحانی در این استان و شهر به اندازه بنده از مردم محبت ندیده است اما متاسفانه برخی کم لطفی کردند.

محمدی با اشاره به اینکه کیفیت آنهایی که رای مثبت به بنده دادند و آنهایی که رای منفی دادند زمین تا آسمان تفاوت دارد، اظهار کرد: رای که به ما دادند رای پاکی بود چون پولی نداشتیم که به مردم بدهیم

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم براساس درک، شعور و فهم خود رای دادند، برخی افراد به دنبال تخریب بنده بودند ولی در مقابل مردم محبت بسیاری به بنده داشتند که سبب خنثی شدن آنها شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیلها و ظرفیت های همدان در امر گردشگری وتوریست اظهار کرد: باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه و رشد شهر بهره گرفت.

علی اکبر نظری به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 95  اظهار کرد: اقتصاد مفاومتی امسال باید در عمل دیده شود .

نظری نقش شوراها و مدیریت شهری در  عمل به اقتصاد مقاومتی را حائز اهمیت دانست.  

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در کمیسیون بودجه 52 تبصره ذیل بودجه 95 در نظر گرفته شد که بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید داشت.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد اصول جدید در راستای اقتصاد مقاومتی نبوده بلکه به دنبال عملی کردن این سیاستها هستیم، افزود: متاسفانه در گذشته اقتصاد مقامتی در جریان کاغذبازیها و بروکراسی اداری خلاصه می‌شد و در محتوای کار از اقتصاد مقاومتی خبری نبود.

قراباغی اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی با توجه به درآمد حاصله در قالب اولویتهای یک، دو و سه از جمله مصوبات در بودجه 95 شهرداری همدان بوده است، گفت: به این معنی که تا پروژه‌های اولویت نخست با رعایت مقررات مربوطه انجام نشود شهرداری همدان نمی‌تواند پروژه‌های اولویت بعدی را آغاز کند.

وی جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در شهر همدان را از دیگر مصوبات شورای شهر همدان برشمرد و گفت: به حرکت درآوردن موتور سرمایه‌گذاری و روان سازی تعرفه با توجه به ضوابط شهرسازی از جمله اقدامات دیگر در راستای عملی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

گفتنی است در ادامه یوسفی نوید معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان از را ه اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرداری خبر داد و به تشریح فعالیت این ستاد پرداخت وگفت: این ستاد در راستای پیروی از منویات رهبری تشکیل شده  تا شعار سال تنها به عنوان شعار و تیتر روزنامه ها باقی نماند و در عمل نیز شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان