اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. شهريور 1394 - 0:26   |   کد مطلب: 13639
بیست و دومین سفر کاروان تدبیر و امید در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین کلید خورد و این سفر یک روزه حاشیه های جالبی به همراه داشت.
از حضور تازه داماد در نشست خبری رئیس جمهور تا عصبانیت برادر رئیس جمهور

به گزارش صبح الوند به نقل از راه دانا، بیست و دومین سفر کاروان تدبیر و امید در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین کلید خورد و این سفر یک روزه حاشیه های جالبی به همراه داشت.

*اگر چه برنامه استقبال از رئیس جمهور ساعت ۸ صبح اعلام شده بود اما تا ساعت 10 صبح ورزشگاه شهدای قدس همدان که محل سخنرانی رئیس جمهور بود به طور کامل پر نشده بود.

* اعمال محدودیت های ترافیکی شدیدی در مسیر عبور کاروان تدبیر و امید باعث گلایه برخی از شهروندان همدانی شده بود، زیرا برخی از مسیرها از ساعت 6 صبح مسدود و یا با محدودیت ترافیک مواجه شده بود.

* مسئولان برگزار کننده برنامه از هر ترفندی برای پر کردن استادیوم قدس استفاده کرده بودند، از درخواست نیرو از شهرستان های استان تا فشار به باشگاه های ورزشی جهت حضور یکپارچه، متحد و یکرنگ در محل سخنرانی رئیس جمهور.

* یکی دیگر از ترفندهای مسئولان پخش آهنگ های پاپ و بندری در محل سخنرانی بود که با این کار قصد نگه داشتن جمعیت تا رسیدن کاروان تدبیر و امید را داشتند.

* رقص و پایکوبی تعدادی از بانوان همزمان با پخش این موسیقی های بعضا خیلی شاد از دیگر حاشیه های این برنامه بود.

* حضور پر تعداد اعضای جمعیت هلال احمر با کلاه و لباس های متحد الشکل نیز جالب توجه بود.

* امدادگران هلال احمر بجای اینکه فکر کار امدادگری خود باشند بیشتر در حال پخش عکس روحانی و مچ بندهای بنفش در بین جمعیت بودند.

*درحالی که استانداری همدان و دولت برای تسهیل در ایجاد ارتباط مردم با مسئولان، سامانه سامد را راه اندازی کرده اند اما تعدادی از مردم به شیوه سنتی مشکلات و انتظارات خود را در کاغذ نوشته تا به محض ورود رییس جمهور، آن را به مسئولان تحویل دهند.

* برای حضور خبرنگاران در استادیوم سخت گیری هایی از طرف کمیته امنیتی اعمال شد که با پیگیری های بسیار خوب اعضای روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری مشکلات بلافاصله حل شد.

* سکوهای در نظر گرفته شده برای خبرنگاران در محل سخنرانی رئیس جمهور بسیار کثیف بود و زیر نور مستقیم آفتاب شهریورماه همدان قرار داشت.

* با حضور رئیس جمهور در ورزشگاه شهدای قدس همدان همین سکوهای کثیف هم توسط مسئولان ارشد استانی اشغال شد و همه خبرنگاران به صورت ایستاده کارهای خود را انجام دادند.

* همزمان با حضور روحانی در ورزشگاه رئیس ستاد انتخاباتی وی در سال 92 در استان همدان که اکنون رئیس جمعیت هلال احمر استان است با حرکاتی همچون دست تکان دادن شادی خود را ابراز می کرد.

* پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور و پایان مراسم وقتی خبرنگاران قصد خروج از ورزشگاه و رفتن به محل اسکان را داشتند با حجم بسیار انبوه اتوبوس های بین شهری، مینی بوس روستایی و ون های شهرهای همجوار و بعضا استان های همجوار شدند که جهت حضور در مراسم استقبال به صورت سازماندهی شده به همدان آورده شده بودند.

* وسایل نقلیه که از شهرهای استان مردم را به همدان آورده اند باعث ترافیک شدیدی در شهر شده اند.

* هنگام خروج خبرنگاران از استادیوم که ساعت 11:30 صبح بود و جهت صرف ناهار و استراحت به محل اسکان منتقل شدند ترافیک سنگینی بود و بعد از گذشت سه ساعت که خبرنگاران قصد ورود به استانداری همدان جهت پوشش نشست رئیس جمهور با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان را داشتند ترافیک کاروان های اعزامی از سایر نقاط بخوبی مشهود بود.

* بی برنامگی از سوی کمیته اطلاع رسانی سفر خبرنگاران را کلافه کرده بود؛ زیرا هیچکس نمی دانست که چه برنامه ای چه ساعتی و کجا قرار است برگزار شود فقط قبل از شروع برنامه خبرنگاران با چند دستگاه مینی بوس به محل های مورد نظر انتقال داده می شدند.

* قرار بود که سخنرانی رئیس جمهور در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان همدان از ساعت 15 آغاز شود اما این برنامه با 35 دقیقه تاخیر آغاز شد و به هریک از سخنرانان مراسم وقت بسیار کوتاهی جهت بیان نقطه نظراتشان رسید.

* همزمانی مراسم دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان و برگزاری نشست توسعه و سرمایه گذاری همدان باعث سردرگمی و کلافگی خبرنگاران شده بود.

* به همین جهت عده ای نصف برنامه علما، ایثارگران و برگزیدگان استان را پوشش دادند و برخی دیگر به همایش توسعه رفتند.

* پس از پایان دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان با رئیس جمهور، زمان استراحت کوتاهی برای خبرنگاران پیش آمد تا قبل از شروع شورای اداری استان آبی بنوشند.

* با شروع شورای اداری استان اجازه حضور خبرنگاران محلی در مراسم داده نشد و فقط برخی از خبرنگاران تهرانی وارد سالن شدند، البته عکاسان و فیلمبرداران برای دقایقی اجازه حضور در شورای اداری را پیدا کردند.

* آخرین برنامه رئیس جمهور در همدان برگزاری نشست خبری با خبرنگاران بود که بلافاصله پس از پایان شورای اداری برگزار شد.

* خبرنگاران یک ساعت قبل از آغاز نشست خبری به محل از پیش تعیین شده انتقال داده شدند.

* سالن بسیار زیبا تزئین شده بود و پنج نفر از خبرنگاران محلی که گفته می شد با قرعه کشی انتخاب شده اند در حال تمرین سئوال های جهت دار خود بودند.

* حضور یکی از خبرنگاران با لباس دامادی در این مراسم از حاشیه های جالب این برنامه بود.

* هنگام برگزاری کنفرانس خبری رئیس جمهور برخی از اعضای تیم ریاست جمهوری در حال رفت و آمد و سر و صدا بودند که برادر رئیس جمهور دوبار به آنها تذکر داد که ساکت باشند ولی وقتی آنها رعایت نکردند؛ حسین فریدون بسیار ناراحت و عصبانی شد و برای بار سوم تذکر بسیار جدی به آنها داد.

* پس از پایان نشست خبری خبرنگاران از رئیس جمهور خواستند تا با آنها عکسی یادگاری بگیرد اما با مخالفت تیم همراه مواجه شدند و دلیل این کار هم کم بودن وقت اعلام شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان