اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. شهريور 1394 - 18:05   |   کد مطلب: 13646
همدان برای توسعه به هزاران میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که به همکاری مردم و سازمان های مردمی نیاز دارد و علما، نخبگان و تحصیل کردگان ما باید در هر استانی برای توسعه آن استان برنامه ریزی کنند.
همدان برای توسعه به هزاران میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

به گزارش صبح الوند، رئیس جمهور در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان  با ابراز خرسندی از حضور در همدان در هفته همدان اظهار داشت من کم و بیش با بسیجیان قهرمان، تیپ زرهی، سپاهیان آشنا هستم و روزهایی پس از انقلاب به دلیل مشکلاتی که در غرب کشور وجود داشت تیپ زرهی همدان خالی شده بود و ۱۳ نفر از آن حفاظت می کردند.

 حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه همدان استعداد خوبی برای ترقی در حوزه اقتصادی گردشگری، هنر و صنعت دارد، یادآور شد این استان از ظرفیت های خوبی به ویژه در حوزه گردشگریی و صنایع دستی برخوردار است.

وی با بیان اینکه همدان هشت هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و یک هزار نفر آزاده دارد، گفت: تنها امام هشتم مایه فخر و مباهات ما در کشور نیستند و زندگی و راهی که برگزید درس بزرگی برای ما است که شهدا نیز این راه را طی کردند.

روحانی افزود: خوشبختانه امروز سرمایه داران فراوان داخلی و خارجی متمایل به سرمایه گذاری در ایران هستند که در این راستا اولین قدم تنظیم ساز و کار داخلی و تقویت مدیریت و امنیت و وحدت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: وحدت در این استان به خوبی ظهور و بروز دارد و جای خرسندی است که همه در یک استان همیار و همدل باشند 

حسن روحانی با اشاره به اینکه به دیگر ائمه اطهار به اندازه امام حسین (ع)  پرداخته نشده است، بیان کرد امام رضا با وجود فشارها و تهدیدها به ایران سفر کردند و بر خلاف میل خود به کشور ما آمدند و بین ایستادگی در مدینه و عدم قبول دعوت و پذیرفتن سفر به ایران با اکراه در دو راهی قرار گرفتند و به دلیل مصلحت جهان اسلام به کشور ما آمدند.

وی ادامه داد امام هشتم پس از محاسباتی که از شرایط موجود داشت راهی را انتخاب کرد که به مصلحت اسلام است و از سفر این امام بزرگوار بهره برداری خوبی به عمل آمده بود و حضور ایشان در استانهای کشور اثرگذار بود.

حسن روحانی با بیان اینکه امام رضا با انتخاب این مسیر به عنوان عالم آل محمد انتخاب شد، خاطرنشان کرد: با وجود سختی ها و فشارها امام هشتم حضور در خراسان را پذیرفتند و بین دو شهادت در مدینه و خراسان، شهادت در خراسان را پذیرفتند و خیر و برکت این حضور به ایران و اسلام رسید.

وی با بیان اینکه گاهی در مسیر ما چند مسیر وجود دارد، یادآور شد: با این وجود باید مسیری را انتخاب کنیم که منافع بهتر و بیشتری داشته باشد و باید بهترین راه را برای مصلحت جهان اسلام و امت مسلمان انتخاب کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه نسبت به دو سال گذشته و خلق حماسه سیاسی در سال ۹۲ وضعیت خوبی در کشور ایجاد شد، گفت: ۷۳ درصد از واجدین شرایط پای صندوق های رأی آمدند تا ثابت کنند به آینده امید دارند و امید آنها این بود که این صندوق مشکلات را برطرف کند.

وی با بیان اینکه شروع کار دولت تدبیر و امید شروع سختی بود، یادآور شد: برخی معتقد بودند اهدافی که ما در نظر گرفتیم تحقق یافتنی نیست چرا که تورم نقطه به نقطه در کشور بیش از ۴۵ درصد و تورم۱۲ ماهه نیز بیش از ۴۰ درصد بود و نظر من این بود که تا پایان سال ۹۲ تورم را به ۳۵ درصد برسانیم و اقتصاد دانان موافق نبودند.

رییس جمهور افزود: خوشبختانه ما در تمام مسیرها بیش از آنچه تصور می شد موفقیت کسب کردیم که نتیجه حمایت و کمک مردم بود چرا که همه جا مردم حمایت کردند و پشتیبانی آنها منجر به موفقیت در مذاکرات هسته ای و توسعه اقتصادی شد و تورم به ۱۳ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه آرامش بازار نتیجه حضور مردم در صحنه است، خاطرنشان کرد: ما در کنار کاهش تورم باید رکود را نیز کنترل می کردیم و رشد اقتصادی منفی۶/۸ در سال ۹۱ را باید به رشد مثبت می رساندیم که در حال حاضر به رشد مثبت سه رسیده است.

روحانی با بیان اینکه هنوز تحریم ها لغو نشده است، اظهار داشت: اینکه ما توانستیم به این نقطه برسیم صبر، مقاومت و تلاش مردم بود و از امروز هم راه پیشرفت همین است و باز هم به کمک مردم نیاز دارد چرا که دولت تمام مشکلات را نمی تواند برطرف کند.

وی با بیان اینکه تیپ زرهی برای حراست کشور تلاش قابل توجهی داشتند، خاطرنشان کرد: من از ایمان و اخلاص مدافعان و حافظان کشور متعجب شدم اما همدان مردم خوب و ایثارگری دارد.

روحانی با بیان اینکه ۴۲ پروژه در استان همدان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: تمام این طرح ها کارشناسی شده و تأکید من بر این بود که وعده ای که نمی توانیم به آن عمل کنیم، ندهیم و با صداقت رفتار کنیم.

رییس جمهور اضافه کرد: من از استاندار می خواهم که تلاش خود را برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی به کار بگیرد چون دولت به تنهایی حتی تا ۳۰ سال دیگر هم نمی تواند طرح ها را تکمیل کند.

روحانی با اشاره به کاهش هشت میلیارد تومانی واردات به کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل خشکسالی هایی ممتد که نتیجه جنگ با طبیعت است کشاورزی را با مشکل روبه رو کرده است اما باید با طبیعت صلح کنیم و از طرفی دیگر با توجه به کمبود منابع آبی، در بخش کشاورزی که ۹۰ درصد آب را مصرف می کند بتوانیم با آبیاری تحت فشار کشاورزی را توسعه دهیم و راهی جز این نداریم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان