اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. شهريور 1394 - 21:03   |   کد مطلب: 13853
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی باید صنعت ما را هدایت کنند، گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضعیف ارزیابی می‌شود.
ارتباط بین صنعت و دانشگاه در همدان ضعیف است

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، رضا قیاسی ظهر امروز در همایش بررسی راهکارهای پویایی واحدهای تحقیق و توسعه صنایع استان همدان و تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه با بیان اینکه نگاه استقلال‌مداری و عدم وابستگی به بیگانگان یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار کرد: خودباوری توأم با دیدگاه ارزشی باعث شکل‌گیری جمهوری اسلامی شد که نگاه پیشرفت‌محور در درون این نظام مدنظر ویژه است.

وی با اشاره به توطئه‌های بسیار دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی، افزود: البته ایران اسلامی با تدبیر رهبری و همراهی دولت و ملت، شرایط سخت و ترفندهای دشمنان را یکی پس از دیگری از سر گذرانده که آخرین مورد آن درباره مسئله هسته‌ای و تلاش استکبار برای دستاویز قرار دادن آن به منظور حمله به ایران بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان از رویکرد تعاملی ایران اسلامی با همه کشورها به جز رژیم فاسد صهیونیستی سخن به میان آورد و اضافه کرد: در شرایط کنونی و ایجاد فضای باز به منظور برقراری ارتباط با سایر کشورها باید فرصت را مغتنم شمرده و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را هموارتر کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تقویت تولید، به شرایط استان در دولت قبلی گریزی زد و گفت: در آن مقطع از بین یک‎هزار و 500 صنعتی فعال در سطح استان، 600 واحد تولیدی تعطیل شد و 300 واحد نیز در حال ورشکستگی بود که با تدبیر استاندار، نجات پیدا کردند.

قیاسی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای رقابت است و باید این موضوع را مهم دانست، اظهار کرد: کشورهای بهره‌مند از فکر و اندیشه خلاقانه در چرخه رقابت امروز در صدر جدول قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این چرخه استفاده درست از منابع و ظرفیت‎ها نیز باید مدنظر باشد، گفت: برقراری ارتباط صحیح بین صنعت و دانشگاه یکی دیگر از مؤلفه‌های پیشرفت در دنیای امروز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی باید بخش صنعتی ما را هدایت کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در این بخش بسیار ضعیف هستیم.

وی یکی از دلایل این ضعف را نداشتن بازار خوب و پررونق دانست و تصریح کرد: نقش واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در کاهش قیمت و افزایش کیفیت کالاها و تولیدات محسوس است و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان