اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آذر 1394 - 14:18   |   کد مطلب: 14994
امام جمعه تهران گفت: تصمیماتی که دولت و مجلس به تایید می‌رسانند باید بر مبنای مصلحت و توان مردم و بر پایه عدالت باشد.
دولت و مجلس بر مبنای مصلحت و توان مردم تصمیم بگیرند/نباید اجازه دهیم دشمن به بهانه نظارت به حریم امنیتی کشور نفوذ کند

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیـت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اظهار داشت: هنگامی که تصمیمی گرفته می‌شود باید برمبنای انصاف و عدالت باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس وقتی بگویند می‌نشینیم و در مورد طرح یا لایحه تصمیم می‌گیریم و به صورت قانون درآمده و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرده است این قانون باید انجام شود.

امام جمعه تهران همچنین تصریح کرد: چنانچه این تصمیم و قانون به دور از توان مردم باشد غلط است اما اگر بررسی کردند و توان، مصلحت و رضای خدا و مردم را در نظر گرفتند و اگر این قانون برپایه مصلحت تصویب شده باشد هرچه دولت و مجلس تصمیم گرفته باشند صحیح بوده و باید انجام شود.

موحدی کرمانی همچنین یادآور شد: اینگونه نباید باشد که مسئولان بگویند تصمیم گرفتیم، مصوبه تصویب کردیم و مردم باید بگویند چشم، نباید اینگونه باشد بلکه تصمیمات باید براساس عدالت، توان و مصلحت مردم باشد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین در مورد انتخابات 7 اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: مردم باید از همین حالا در شناسایی نامزدهای محتمل فعال باشند.

وی افزود: باید سوابق و فعالیت‌ گروه‌ها را شناخت هر دو مجلس مهم است اما خبرگان مهمتر است چرا که باید رهبر آگاه ما غمی نداشته باشد اما دغدغه‌ها این است که خدای ناکرده برای معظم‌له اتفاقی بیفتد بنابراین باید حواسمان جمع باشد. از آنجا که موضوع بسیار مهم است باید احتمالات هم دور نگه داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد نفوذ دشمن خاطرنشان کرد: از سفارشات پیوسته مقام معظم رهبری گوشزد خطر نفوذ است برخی دانشمندان غربی می‌گویند توافق هسته‌ای برای ما فرصتی است تا اصلاحات سیاسی، اجتماعی در ایران صورت دهیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه مسئولان بیدار باشند، گفت: غربی‌ها معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ایران و غرب می‌توانند به این هدف برسند این هدف یعنی نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در ایران.

به گفته وی تا چند سال قبل اگر یک آمریکایی وارد ایران می‌شد و با یک عنصر ضدانقلاب ملاقات می‌کرد مردم این حرکت را زشت می‌دیدند و محکوم می‌کردند اما امروز تیم‌های غربی به بهانه تبادل اقتصادی قصد نفوذ در فرهنگ و سیاست را دارند و بنا دارند عوامل نفوذی خود را در ارکان نظام مستقر کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: غربی‌ها می‌خواهند نفوذی به وجود آورند تا دهها سال بتوانند از آن بهره‌برداری کنند همه ما به خصوص مسئولان باید بیدار باشند. مسئولان مراقب باشند تا دشمنان به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ نکنند و یا توسعه دفاعی کشور متوقف نشود.

آیت‌الله موحدی کرمانی معتقد است که بعضی از گروه‌ها و اقشار هدف حتمی دشمن هستند بنابراین بچه‌های حزب‌اللهی مردم، مردم مؤمن و مسئولان متعهد بیشتر در زوم دشمن قرار دارند تا فکر و باور این قشر تغییر داده شود. بعضی‌ها مانند برخی اقوام و اقلیت‌های مذهبی بیشتر ضربه‌پذیر هستند.

وی تغییر در منطقه، تقویت نارضایتی در بین مردم، جذب جوانان، به دست گرفتن مراکز تصمیم‌گیر و ضربه به اسلام را از اهداف این نفوذ غرب عنوان و تصریح کرد: کلید نفوذ دشمن در ایران برای رسیدن به اهداف نفوذ آمریکاست برخی مسئولان و اهداف ساده‌لوح بیشتر مورد هدف دشمن برای نفوذ هستند، می‌خواهند ارزش‌های غربی مانند فحشا، بی‌بندوباری، فساد، رابطه بی‌قید و بند دختر و پسر را در کشور رواج بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه مذاکره با هر کشوری به جز آمریکا امکان دارد، گفت: مذاکره با آمریکا خیر؛ چون هدف آنها نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است، آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی درصدد نفوذ در عرصه‌های اقتصادی فرهنگی، سیاسی و  امنیتی کشور است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان سخن خود در مورد محور نفوذ خطاب به مسئولان گفت که باید مراقب باشند که نفوذی شکل نگیرد چرا که اگر نفوذی شکل بگیرد فاجعه به بار خواهد آورد.

وی در مورد اوضاع سوریه نیز وضعیت این کشور را رو به بهبودی دانست و تصریح کرد: یک و نیم میلیون سوری بعد از حملات هوایی روسیه که آواره شده بودند به کشور اسلامی خود بازگشتند و ان‌شاءالله خداوند روسیه را در هلاکت داعش موفق بدارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد مناقشات دو کشور روسیه و ترکیه که بر اثر انهدام هواپیمای جنگی سوخو 4 روسیه با ادعای نقض حریم هوایی ترکیه به مدت 17 ثانیه صورت گرفت نیز خاطرنشان کرد: ما امیدواریم هر دو کشور عاقلانه عمل کنند تا اوضاع رو به بهبودی سوق پیدا کند بنابراین دو طرفین را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی به اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز GECF در تهران و به ملاقات‌هایی که در حاشیه این اجلاس صورت گرفت اشاره کرد.

وی اعظم برکات این اجلاس را دیدار مقامات کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس GECF با رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: سران در این دیدار مجذوب رهبر بودند و فوق‌العاده تجلیل می‌کردند به ویژه رئیس جمهور روسیه ما باید امروز شاکر این رهبر باشیم. در چنین جهانی این رهبر در غم مظلومین است و در مقام حمایت از آنها با تمام توان تلاش می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری دلسوزانه به دنبال سعادت مردم و دولت‌ها است، گفت: بی‌خود نیست که آقای پوتین سراسیمه از فرودگاه بدون تشریفات خدمت رهبر معظم انقلاب شرفیاب می‌شود بنابراین باید از خداوند منان بخواهیم که وجود پربرکت ایشان را تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) نگه دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به هفته بسیج این نهاد مردمی را یکی از برکات انقلاب دانست و گفت: بسیج یعنی گسترده شدن فرهنگ انقلاب در کل جامعه و به تعبیر دیگر روحیه انقلابی در همه مردم به وجود آمده و عده‌ای خاص از مردم و قشر مخصوصی را نمایندگی می‌کنند بنابراین این باید به صورت الگو در بیاید.

وی با تأکید بر اینکه بسیجیان باید در ابعاد مختلف الگو باشند مطیع رهبر معظم انقلاب شدن را نیز به مشخصات یک بسیجی اضافه و تصریح کرد: بسیجیان باید در رابطه با برنامه‌های عبادی پیشگام باشند و همواره خود را بسازند و نقاط ضعف خود را بشناسند و برطرف کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بسیجی باید از لحاظ اخلاق و عمل الگو باشد، گفت: بسیجی باید در عبادات مهمی که اسلام بر روی آن تأکید خاص دارد همچون نماز جمعه مشارکت کند؛ بسیجی باید عالم به زمان باشد و زمان خود را بشناسد و بداند در هر زمان چه وظیفه‌ای دارد و از چه طریق دین را باید یاری کند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان