اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1394 - 21:12   |   کد مطلب: 16955
امام جمعه ملایر بزرگترین نعمت جمهوری اسلامی ایران را ولایت فقیه دانست و گفت: امروز به برکت داشتن ولی فقیه در کشورمان امنیت و آسایش برقرار است.
وجود ولایت فقیه بزرگترین نعمت در جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت الله سید رضا فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بهترین توشه برای انسان تقوا است که این اصل مهم را باید در زندگی خود داشته باشید و از هر آنچه در این دنیاست برای فردای قیامت توشه جمع کنید.

وی با بیان اینکه تقوا باعث صفای باطن می‌شود خطاب به نمازگزاران بر دوری معاملات حرام، شرکت در جلسات قرآن و کمک به فقرا تاکید کرد و گفت: سعی کنید در زندگی خود بر سر سفره‌های حلال بنشینید و همواره همه امور زندگیتان با کارهای نیک همراه باشد.

خطیب جمعه ملایر در ادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری بیان کرد: انفاق در راه خدا از اجر و ثواب بالایی برخوردار است و احسان و نیکوکاری همواره در اسلام سفارش شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) مظهر احسان و نیکوکاری و الگوی بزرگ همه ما در این اصل مهم هستند، افزود: باید سعی کنیم از مالی که خمس و زکات آن پرداخت شده است در راه خدا انفاق و احسان کنید.

فاضلیان با بیان اینکه پرداخت زکات همواره در قرآن کریم بارها در کنار فریضه واجب نماز آمده است، تصریح کرد: پرداخت زکات باعث پاکی و برکت مال انسان می‌شود.

وی گفت: کسانی که زکات بر آنها واجب است باید زکات خود را به کمیته امداد دهند تا صرف نیازمندی ایتام و رفع مشکلات نیازمندان و مستمندان جامعه شود.

امام جمعه ملایر افزود: در روستاها نیز زکات باید همواره صرف ساخت مساجد، غسالخانه، آبادانی و بهسازی روستا و طرح‌هایی شود که مشکلات روستا را رفع کند.

وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه گفت: این ایام فرصت مغتنمی برای شناخت و معرفی بیشتر شخصیت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) به اقشار مختلف جامعه است.

فاضلیان با اشاره به فضایل و کمالات صدیقه کبری (س) افزود: ائمه جماعات در مساجد باید بیشتر به تبیین شخصیت این بانوی بزرگ بپردازند و بانوان ما نیز همواره در همه اصول زندگی خود، ایشان را الگو قرار دهند.

 وی بر برگزاری مراسم باشکوه ایام فاطمیه تاکید و تصریح کرد: مراسم عزاداری و سوگواری باید در ایام فاطمیه در همه مساجد شهرستان برگزار شود و مردم نیز با توجه به نزدیک شدن به نوروز حرمت این ایام را نگه دارند.

امام جمعه ملایر ضمن تقدیر از حضور مردم در انتخابات هفته گذشته گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات یک بار دیگر ثابت کرد ملت ایران همواره پیرو ولی فقیه بوده و این حضور ارزنده باعث تثبیت بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسخ به همه یاوه‌گوی‌هایی دشمنان بود.

وی افزود: مردم ملایر نیز انتخابات هفتم اسفند را با شور و عظمت ویژه‌ای برگزار کردند که امیدواریم منتخبان مردم نیز خدمتگزاران خوبی در آینده برای شهرستان باشند.

فاضلیان بزرگترین نعمت جمهوری اسلامی ایران را ولایت فقیه دانست و یادآور شد: امروز به برکت داشتن ولی فقیه در کشورمان امنیت و آسایش برقرار است.

وی با اشاره به اوضاع سایر کشورهای منطقه خاطر نشان کرد: اوضاع داخلی و جنگ و خونریزی در این کشورها ناشی از نداشتن رهبری مقتدر و آگاه است و ما باید قدر نعمت بزرگ ولایت را دانسته و مسئولان و مردم در همه امور کشور گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده تا کشورمان از آسیب‌ها در امان بماند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان