اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. دى 1394 - 14:41   |   کد مطلب: 15685
استاندار همدان با تقدير از همراهي و همکاري بانکها در احياي توليد و اشتغال استان خواستار حفظ عزم، اراده و جسارت هميشگي بانکها در خدمت به توليد شد.
بانکهای استان با عزم و اراده و جسارت هميشگي در خدمت توليد باشند

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در جلسه مديران بانک کارآفرين و مشتريان عمده اين بانک، گفت: اعتقادم بر اين است که پول بانکها ، پول مردم است و بانک امانتدار سرمايه مردم است و بايد هميشه اين پول در امنيت باشد و توليد کشور از اين پول استفاده کند و بانک راغب باشد از اين اعتبارات با صرفه و صلاح مشتريان استفاده کند.

وي افزود: از طرفي اعتقادم بر اين است که هر بانکي به توليد توجه بيشتري کند به توسعه مملکت بيشتر توجه دارد و اين رابطه اي منطقي بين مشتري و بانک است.

استاندار اضافه کرد: مشکل مملکت در شرايط حاضر کارآفريني است و تا کارآفريني نباشد از رکود خارج نخواهيم شد و نام بانک کارآفرين، کمک و همراهي با کارآفريني را تداعي کرده و انتظار ايجاد مي کند.

نيکبخت ادامه داد: در جلسات و سمينارها با حضور مسوولان ارشد نظام از عملکرد بانکهاي استان و نهايت همکاري که داشته اند،  در کمک به توليد و اشتغال و احياي واحدهاي تعطيل شده و تعيين تکليف بدهي ها اعلام رضايت کرده ام .

وي خاطرنشان کرد: بانکهاي خصوصي در توليد ،همکاري لازم را ندارند و دولت تصميم گرفته بانکهاي خصوصي را ملزم به حضور در توليد ، مصرف، درآمد و سود در استان کند.

استاندار تصريح کرد: توليد با خدمات فرق دارد ، برگشت سود و پول بانک در بخش خدمات راحت تر است اما مشکل الان توليد است و اميدواريم اين نگاه بانکهاي خصوصي تغيير کند و توليد حمايت و احيا شود البته بانکها علاقمند هستند رونق و توسعه را در جامعه بر اساس فعاليتهاي خود مشاهده کنند.

نيکبخت اظهار داشت: بانکهاي استان قبول کرده اند که در کارگروه اشتغال استان اگر متقاضي تسهيلات ،طرح توجيهي  و  اهليت داشت ، بحث منابع و مصارف نداشته باشند.

وي بيان داشت: هيچ مشتري بانک قادر نيست ، اعتباراتي راکه مردم در بانک امانت گذاشته اند ،پرداخت نکند البته دير و زود دارد اما قابليت پرداخت نشدن ندارد و اگر تسهيلاتي توسط توليد کنندگان پرداخت نشده به خاطر شرايط و مشکلات اقتصادي پيش آمده براي کشور بوده است.

استاندار گفت: استان همدان داراي انسانهاي بسيار حلال خور، شريف و متدين است؛ مردم همدان مردمي نيستند که پول بانک را پرداخت نکنند البته اگر مشتري بدون دليل بخواهد پول بانک را ندهد ، در کنار بانک هستم .

نيکبخت افزود: تاکيد و توصيه مي کنم مشترياني که تسهيلاتي دريافت کرده اند و مديريت استاني بانک به آنها اعتماد داشته در بازپرداخت تسهيلات همکاري خوبي داشته باشند و تضمين هاي مورد نظر بانک را براي تقسيط تسهيلات ارايه دهند.

استاندار در پايان با تقدير از خدمات مدير سابق استاني بانک کارآفريني به توليد و اشتغال استان و اظهار اميدواري براي حل مشکل پيش آمده، تصريح کرد: انسانيت و وجدان کاري و تعلق خاطري که ما به انسانهاي شريف  و توجهي که به مصلحت بانکها بايد داشته باشيم، ايجاب کرد اين جلسه را با مديران بانک کارآفرين و برخي مشتريان آن داشته باشيم.

در اين جلسه که سرپرست معاونت اقتصادي استاندار، رييس اتاق بازرگاني ، مدير کل صنعت  معدن و تجارت ، مدير کل جهاد و کشاورزي و  رييس شوراي هماهنگي بانکهاي استان نيز حضور داشتند، در خصوص تعيين تکليف بدهي هاي معوق مشتريان عمده بانک کارآفرين، بحث و تصميماتي  اتخاذ شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان