اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. بهمن 1394 - 8:30   |   کد مطلب: 16462
استاندار همدان گفت: صادرات مهمترين عامل تحقق اقتصاد مقاومتي در پسا تحريم و دستيابي به اهداف پيش بيني شده است.
صادرات غیرنفتی، مهمترين عامل تحقق اقتصاد مقاومتی/انتقاد استاندار از فروش سفال های چینی در کنار سفال‌های لالجین

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي در استانداري همدان اظهار داشت: صادرات تکليفي است که هيچ گريزي نمي توان از آن داشت و تنها راه نجات اقتصاد کلان کشور است.

وي با اشاره به کاهش قيمت نفت به بشکه اي کمتر از 30 دلار گفت: صادرات کالا از همدان نبايد بدون هدف و برنامه انجام شود بلکه براي دستيابي و حفظ بازارهاي هدف بايد به صادرات کالاهاي با کيفيت توجه کرد.

نیکبخت با بيان اينکه روسيه فرصت مناسبي براي صادرات محسوب مي شود اظهار کرد: بسياري از محصولات کشاورزي همدان مي تواند به اين کشور صادر شود.

وی به خالي بودن جايگاه صنايع تبديلي و بسته بندي در استان تاکيد کرد و افزود: براي توسعه اين بخش ها بايد از سرمايه گذاران خوش ذوق و با سليقه دعوت کرد.

استاندار همدان گفت: با رفع تحريم ها بايد صادرات غيرنفتي از کشور تقويت شود چرا که به صرفه و منصفانه نيست نفتي که بايد به عنوان سرمايه براي نسل هاي آينده باقي بماند به قيمت ناچيزي فروخته و براي هزينه هاي جاري استفاده شود.

وي اظهار کرد: بايد از صادرات کالاهاي بي کيفيت و کم کيفيت به کشورهاي هدف جلوگيري کرد و براي اين مهم صادرات کالا نيازمند برنامه مدون است.

نیکبخت با تاکيد بر صادرات کالا از گمرک همدان افزود: محصولات توليدي همدان بايد از گمرک اين استان صادر شود و مسئولان براي ايجاد انگيزه در بين صادر کنندگان تلاش کنند.

وي گفت: بخش کشاورزي همدان پنج ميليون تن توليد در سال دارد که مي تواند بخش قابل توجهي از صادرات همدان را به خود اختصاص دهد.

استاندار همدان اظهار کرد: محصولات کشاورزي که مشمول يارانه و مشوق براي صادرات مي شوند در صورت صادرات از گمرک استان محل توليد شامل يارانه مي شوند در غير اين صورت مشوقي به آنها تعلق نمي گيرد، اين موضوع بايد به صورت کشوري مورد توجه باشد.

وي با بيان اينکه صادرات سيب زميني استان همدان مورد توجه بوده است افزود: بايد بر کاهش سطح زير کشت و افزايش توليد اين محصول توجه جدي تري صورت گيرد.

نیکبخت در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به توسعه صادرات صنايع دستي در استان همدان گفت: اداره کل امورمالياتي درباره رفع مشکل مالياتي صادرکنندگان سفال همدان اقدام کند.

وي با بيان اينکه سفال ظرفيت خوبي براي استان همدان محسوب مي شود اظهار کرد: براي واردات کالاهاي سفال چيني به شهر سفال ايران لالاجين بايد تمهيدات لازم صورت گيرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان