اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1394 - 0:01   |   کد مطلب: 16977
استاندار همدان گفت: بايد تلاش شود تا در کنار دانشگاه صنعتي، کارآفريني حاصل شده تا بين دانشگاه، توليد و بازار پيوند حاصل شود.
دانشگاه ها نيازمند پيوند با بازار و عرصه توليد هستند

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در جمع مهندسین و دانشجویان دانشگاه صنعتي همدان اظهار داشت: همه دانشگاه هاي استان بايد در تعاليم ، تدريس و پژوهش به گونه اي عمل کنند که حاصل آن اشتغال، کارآفريني و توسعه باشد.

وی گفت: عملي شدن اين موضوع به معناي فراموشي سنت ها نيست بلکه بايد صنعت، توسعه، مدرنيته و سنت در کنار يکديگر تعريف و اجرايي شود.

نیکبخت با تاکيد بر لزوم بومي سازي و کاربردي کردن علوم غرب اظهار کرد: با به فرجام رسيدن برجام دنيا رويکرد تازه اي نسبت به ايران پيدا کرده است که بايد از اين فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد.

وي افزود: ايران پس از اجراي کامل برجام و تعامل با دنيا نبايد به عنوان يک کشور مصرف کننده مطرح شود چرا که با استفاده از تدبير دولت بايد به گونه اي عمل کرد تا علوم وارداتي را بومي کرده و از اين طريق مشکل اشتغالزايي کشور را حل کنيم.

استاندار همدان با بيان اينکه در شرايط کنوني کارآفرينان بايد همت بيشتري داشته باشند، گفت: مورد قبول نيست که دانشگاه صنعتي و دانشجويان نخبه در استان داشته باشيم اما اشتغال، پيشرفت و توسعه اي در کنار آن مشاهده نشود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان