اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. اسفند 1394 - 19:08   |   کد مطلب: 17160
امام جمعه همدان با بیان اینکه همه وظیفه داریم طلبه‌ها را انقلابی تربیت کنیم، گفت: نماینده مردم در مجلس خبرگان باید انقلابی عمل کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه سال 94 با خیر، خوبی و برکت پشت سر گذاشته شد، اظهار کرد: پیشامدهای ناگوار کشورهای منطقه برای ما ایجاد نشد و به همین دلیل خداوند را شکرگزار هستیم.

وی با بیان اینکه خانه‌تکانی اگر به مرحله افراط نرسد، نیکو است، افزود: انسان تنوع‌طلب است و نظافت و پاکیزگی نیز جزء دستورات موکد دین مبین اسلام است؛ افرادی که ایمان ضعیف دارند به نظافت چندان اهمیت نمی‌دهند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های خوب عید نوروز پاکیزگی است که در ایران اجرا می‌شود، تصریح کرد: دو نوع خانه‌تکانی ظاهری و خانه‌تکانی دل وجود دارد زیرا تمام رنج‌ها و مشقت‌ها از یک سو و همه خوبی‌ها و آسایش‌ها از سوی دیگر از خانه دل انسان است.

وی با تأکید بر اینکه خانه دل را نیز باید جلا بدهیم، ادامه داد: متأسفانه امروز خانه‌تکانی دل‌ها مورد توجه نیست.

محمدی با بیان اینکه برخی از خصلت‌ها را از دل بیرون نکنیم، ملائک وارد دل انسان نمی‌شوند، خاطر نشان کرد: عید نوروز این درس را به انسان می‌دهد که خداوند طبیعت را دگرگون کرده است و لازم است او هم تغییری در درون خود را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار تمام عالم تحول پیدا می‌کند، گفت: در این میان همه موجودات رنگ و وضع عوض می‌کنند اما تغییر نکردن انسان نگران‌کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه برخی از انسان‌ها در تمام طول عمر خود یک بار هم خانه تکانی دل نمی‌کنند، اظهار کرد: در این راستا آیات قرآنی و احادیث ائمه معصومین(ع) تأکیدات فراوان دارند که انسان باید خود را دگرگون کند.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان درنده‌خو شود، فاجعه بزرگی بروز می‌کند، افزود: کشتارها در سوریه و یمن در نتیجه درنده‌خویی انسان و بی‌رحمی اوست.

محمدی با تأکید بر اینکه دین اسلام دین خوبی‌ها و انسانیت است، تصریح کرد: رأفت اسلامی به مسلمانی و غیر مسلمانی ربطی ندارد به طوری که دین اسلام به آوارگی و شکنجه انسان‌ها با هر دین و مسلکی رضایت نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم همان طور که به خانه تکانی ظاهری اهمیت داده می‌شود به خانه تکانی دل هم پرداخته شود، ادامه داد: یکی از خوبی‌های عید نوروز عید دادن و عیدی گرفتن است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دنیا سه بخش شامل اهل دنیا، اهل آخرت و اهل الله است، خاطر نشان کرد: افرادی که اهل الله هستند، خود را به طوری ساختند که هر روزشان و هر ثانیه آنان عید نوروز است.

وی با اشاره به اینکه ادای دین و برآوردن حق‌الناس فلسفه عید است، گفت: یکی از سنت‌های خوب عید نوروز صله رحم است که فارسی‌زبانان در این عید، آن را به جا می‌آورند.

محمدی با بیان اینکه عید نوروز فرصتی برای انجام امور معوقه است، اظهار کرد: برخی از افراد در خوردنی و پوشیدنی اسراف می‎کنند در حالی که می‌توان در این روز به امور فقرا و مستضعفین بپردازند تا آن‌ها هم عید داشته باشند.

وی تأکید کرد: باید خودخواهی و خودمحوری را کنار گذاشت و انسانیت را مطابق دین مبین اسلام به کار بست.

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مجلس خبرگان است، افزود: نمایندگان طلاب هر شهرستان در قم سالانه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند که رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر تربیت انقلابی طلاب تأکید کردند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم طلبه‌ها را انقلابی تربیت کنیم، تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس خبرگان باید انقلابی عمل کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان