اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1395 - 10:31   |   کد مطلب: 17319
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی همدان:
بازدید 610 هزار نفر از اماکن گردشگری همدان در ایام نوروز
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی استان همدان گفت: امسال از ابتدای شروع طرح نوروزی تا 13 فروردین ماه، 610 هزار نفر گردشگر داخلی و 436 گردشگر خارجی از اماکن گردشگری همدان بازدید داشته اند.

علی خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار صبح الوند، اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا 13 فروردین ماه امسال 610 هزار نفر از اماکن گردشگری همدان بازدید داشته‌اند.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی استان همدان با اعلام اینکه غار علیصدر با 64 هزار نفر بازدیدکننده رتبه نخست را در بین اماکن گردشگری همدان به خود اختصاص داده است، گفت: آرامگاه بوعلی سینای همدان با 37هزار نفر بازدیدکننده در رتبه بعدی اماکن گردشگری بلیت فروشی شده قرار دارد.

وی عنوان نمود: امسال 28 هزارنفراز آرامگاه باباطاهر و 19 هزار و 500 نفر از تپه هگمتانه، بازدید داشته‌اند.

خاکسار  بیان کرد: امسال با توجه به شرایط جوی در نیمه دوم تعطیلات در بحث ورود گردشگر رشد چندانی نداشتیم ولی در نیمه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته ایم.

وی درباره آمار توریستهای خارجی در نوروز امسال در استان همدان نیز گفت: در نوروز امسال 436 گردشگر خارجی از اماکن گردشگری همدان بازدید داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی همدان بیان کرد: 400 نفر از گردشگران خارجی نوروز امسال در همدان اقامت داشته‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو و نیم برابر شده است.

خاکسار اظهار کرد: امسال با همت و همکاری ای که بین اعضای ستاد وجود داشت شاهد افزایش رضایت مندی مسافران نوروزی بودیم.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری و تاریخی منحصر به فرد استان همدان گفت: شناخت و معرفی بیشتر این اماکن نیازمند همکاری و تلاش مستمر مسئولان استانی می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان