اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1395 - 11:57   |   کد مطلب: 17346
استاندار همدان با بیان اینکه نباید نقش زنان در اجرای اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شود، گفت: باید حضور زنان در اجرای اقتصاد مقاومتی چشم گیر باشد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، محمد ناصر نیکبخت در همایش «مادر مروارید خلقت» با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه دنیا و کسانی که به دنبال برتری هستند الگو است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی دوعالم نام گرفت و رسول اکرم(ص) ایشان را چشمه رحمت و مهربانی لقب داده اند.

وی با اشاره به اینکه همه بانوان شایسته کشور در پیروزی انقلاب سهیم هستند و حضرت امام (ره) در این رابطه می فرماید سهم زنان در پیروزی انقلاب سهم کمی نیست، افزود: نبود تفاوت مابین زن و مرد را در تاریخ همه شاهدند و از این رو اسلام در اکثر مکاتب زنان را برابر با مردان می داند.

نیکبخت همچنین ادامه داد: در همه جای قرآن از احترام و تقدس زن به خوبی صحبت شده و این مسئله را باید مورد توجه قرار دهیم که مردان دست پرورده زنان هستند و شهدا و مدافعین حرم و رزمندگان اسلام دست پرورده زنانی شایسته بودند که شهادت را رمز پیروزی اسلام قرار دادند.

استاندار همدان با طرح این موضوع که شهدای ما رمز پیروزی انقلاب خونین هستند و هرکجا تاریکی در مسیر بود با هدایت شهدا راه روشن شده است، بیان داشت: شهدا دست پرورده مادران ایران اسلامی هستند و همه مادران و خواهران شهدا را باید پاس داشت چراکه مادر شهید مروارید خلقت است و امروز شهادت یک ارزش والاست.

نیکبخت با توضیح این مطلب که در انتخابات کشور و استان زنان حماسه آفریدند و مشارکت زنان در انتخابات برابر با مردان بوده است، عنوان کرد: شایسته تر این است که بگوییم در شهرستان نهاوند مشارکت زنان بیشتر از مردان بوده و این نشان از حضور زن در اجتماع و سیاست و تمام عرصه های سرنوشت ساز کشور است.

وی اضافه کرد: حضور زنان در اجرای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است باید چشم گیر باشد و باید برای سهیم شدن در اجرای اقتصاد مقاومتی استان با تشکیل کمیته های مختلف تلاش کرد و همه توان خود را به کار گرفت تا با فعالیت های اقتصادی قسمت اعظمی از بیکاری در جامعه حل شود.  

وی در ادامه با بیان اینکه باید از توان تمامی ارکان و حوزه هایی که می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت های شغلی سهیم باشند بهره گرفت، اضافه کرد: باید برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی از کلی نگری پرهیز کرد.

استاندار همدان گفت: دولت در دو سال گذشته اقدامات شایسته و مناسبی در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام داده و استان همدان رتبه خوبی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

استاندار همدان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک نگرش و روش است که باید در اجرای تمامی برنامه ها به آن توجه داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان