اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1395 - 13:05   |   کد مطلب: 17353
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:
لالجین شهر جهانی صنایع‌دستی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: لالجین نامزد کسب عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی (سفال) شد.

به گزارش صبح الوند علی مالمیر در گفت‌وگو با  فارس، از انتخاب لالجین به عنوان نامزد کسب عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی «سفال» خبر داد و اظهار کرد: لالجین به عنوان قطب سفال و سرامیک در کشور موفق به کسب این عنوان شده است.

وی با بیان اینکه مراحل داوری شهرهای مطرح برای عنوان جهانی شدن در حال آغاز است، افزود: اواخر هفته جاری معاون صنایع‌دستی کشور به همراه سه مدیر ستادی به همدان می‌آیند تا با حضور در لالجین زمینه‌های داوری این شهر را بررسی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: لالجین برای سفال و مشهد برای سنگ‌های قیمتی به عنوان دو گزینه جهانی شدن از کشور ایران در سال 2016 مطرح شده است.

وی با بیان اینکه انتخاب این شهرها در سه مرحله داوری می‌شود، افزود: نتیجه داوری سازمان میراث فرهنگی به سازمان جهانی ارسال و پس از بررسی تصویب می‌شود.

مالمیر با تأکید بر اینکه انتخاب لالجین به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی مزیت تبلیغاتی این شهر را در جهان دارد، گفت: علاوه بر آن به لحاظ مباحث اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: با ثبت جهانی لالجین این شهر باید سفال و سرامیک خود را با برند داخلی و بومی به جهان عرضه کند و کمتر شاهد عرضه محصولات غیر بومی در فروشگاه‌های این شهر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان