اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1395 - 12:23   |   کد مطلب: 17370
رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری همدان با کاهش ۲۷۰ میلیارد تومانی از بودجه پیشنهادی تصویب شد گفت: بودجه ۹۵ شهرداری همدان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش صبح الوند  علی اکبر نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه شهرداری همدان مشتمل بر دو وجه سرمایه‌گذاری و بودجه جاری و عمرانی بود، اظهار داشت: شهرداری همدان برای سال 95 بودجه 670 میلیارد تومانی پیشنهاد داده بود که این لایحه پیشنهادی مورد موافقت شورای شهر قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه بودجه بودجه 170 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری خارج از لایحه بودجه شهرداری همدان دیده شد، افزود: این امر سبب کاهش بودجه شهرداری همدان به 500 میلیارد تومان شد ولی از سوی دیگر اعضای شورای شهر با بررسیهای بسیار 100 میلیارد تومان دیگر از بودجه شهرداری همدان کاهش دادند تا بودجه بیشتر به واقعیت نزدیک شود.

نظری با اشاره به اینکه به سبب مسائل و مشکلات اقتصادی و مالی کشور بودجه امسال شهرداری همدان به صورت انقباضی مصوب شده است، گفت: بودجه شهرداری همدان در سال 95 انقباضی شده است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.

وی با بیان اینکه جدا کردن بودجه سرمایه‎‌گذاری از بودجه سالانه شهرداری همدان اقدامی کارشناسی است، گفت: اگر چند پروژه سرمایه‌گذاری در شهر همدان توسط شهرداری تحقق یابد می‌توان این بودجه را به 300 میلیارد تومان افزایش داد.

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه سال گذشته بودجه سرمایه‌گذاری شهرداری همدان با عقد قرارداد 170 میلیارد تومانی برای میدان بار همدان محقق شد، اظهار داشت: بتاجا و قرارگاه خاتم‌الانبیا اعلام آمادگی داشتند تا در زمینه‌هایی در همدان سرمایه‌گذاری کنند که پیشنهاداتی نیز در این زمینه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر برای اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان مشخص شده است، گفت: یکی از اولویتهای شهرداری در سال 95 اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام همچون برخی پلهاست.

نظری با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های آسفالت یکی دیگر از اقدامات اساسی در حوزه عمرانی خواهد بود، گفت: از این پس تخصیص اعتبار براساس اولویت خواهد بود و پروژه‌هایی که در اولویت نیستند اعتبار مناسبی دریافت نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر همدان درباره وضعیت پروژه BRT همدان در بودجه سال 95 نیز گفت: برای این طرح در بودجه امسال 15 میلیارد تومان اعتبار و اخذ پنج میلیارد تومان تسهیلات بانکی دیده شده است که باید به صورت 100 درصد اجرا شود.

وی درباره تاخیر در اجرای پروژه BRT در شهر همدان نیز گفت: مشکلاتی در گذشته از سوی برخی افراد ایجاد شده ولی اگر مشکلی از ناحیه برخی افراد ایجاد نشده و سنگ‌اندازی صورت نگیرد این پروژه باید امسال اجرایی شود.

نظری درباره پروژه پیاده‌راه سازی شهر همدان نیز گفت: اجرای این پروژه نیز به شهرداری همدان تاکید شده است، وقتی برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته و سندهای بالادستی بر این پروژه ها تاکید دارند نباید در این زمینه اما و اگر وارد شود.

وی با اشاره به اینکه اگر نیاز باشد از برخی نکته‌ها پرده برداشته می‌شود تا مردم در جریان موضوعات شهر باشند، گفت: در حال حاضر اگر به موضوعات حاشیه‌ای پرداخته شود با فشل شدن‌ها، مقاومت و کندی امور شهر مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان