اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. فروردين 1395 - 16:44   |   کد مطلب: 17605
استاندار همدان با اشاره به آمادگی استان برای فرهنگسازی اهدای عضو در بین مردم گفت: دانشگاه علوم پزشکی به منظور ترویج فرهنگ اهدای عضو باید اقدامات تبلیغاتی گسترده‌ و اثربخشی را انجام دهد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم؛ محمد‌ناصر نیکبخت  در دیدار با رئیس اداره شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی همدان و جامعه پزشکی استان برای فرهنگسازی در زمینه اهدای عضو اظهار داشت: بحث اهدای عضو در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح می‌شود تا با کمک جامعه روحانیت و دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: انجمن اهدای عضو ایرانیان ثبت شده است و ما درخواست داریم که شاخه‌ای از این انجمن در همدان راه‌اندازی شود تا در زمینه برنامه‌های عملیاتی  فرهنگسازی و آموزش و پژوهش یک سو حرکت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه فرهنگسازی در افزایش تمایل افراد به اهدای عضو نقش بسزایی دارد، گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان به منظور افزایش شاخص‌های اهدای عضو در استان اقدامات اثربخشی انجام دادند.

وی با اشاره به ظرفیت استان همدان برای تبدیل شدن به مرکز توریسم درمانی عنوان کرد: در حال حاضر بیماران استان‌های همجوار برای دریافت خدمات بهدشاتی و درمانی به همدان اعزام می‌شوند.

نیکبخت با باین اینکه مردم باید بدانند با اهدای اعضای فرد دچار مرگ مغزی زندگی چندین هم‌نوع خود را نجات می‌دهد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به منظور ترویج فرهنگ اهدای عضو باید اقدامات تبلیغاتی گسترده‌ و اثربخشی را انجام دهد و با شناسایی موانع اهدای عضو نسبت به رفع آنها اقدام کند.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح تحول سلامت در استان همدان افزود: به منظور اجرای برنامه‌های تدوین شده در طرح تحول نظام سلامت 325 میلیارد تومان اعتبار در استان همدان هزینه شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان