اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1395 - 13:34   |   کد مطلب: 17810
رئیس شورای اسلامی شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر در یکی از اتاق‌های فرمانداری مستقر شده‎ایم در صورتی که نیازمند ساختمان ثابتی برای شورای شهرستان هستیم.

به گزارش صبح الوند رضا زنگنه امروز در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها اظهار داشت: شوراها در نظام جمهوری اسلامی به عنوان امین مردم در کمک به مسائل و مشکلات جامعه در کنار مسئولان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی گفت: در سال‌های اخیر نگاه مثبت و اعتماد مردم نسبت به شوراها بیشتر شده و در این زمینه بسیاری از مسائل و مشکلات از طریق شوراها حل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به فعالیت 500 نفر به عنوان اعضای شورا در ملایر افزود: در حال حاضر شهر ملایر، بخش‌های آن و بیش از 200 روستای این شهرستان دارای شورا هستند.

وی با بیان اینکه 10 روستای شهرستان ملایر نیز فاقد شورای اسلامی است، گفت: بعضاً در این روستاها یا فردی برای عضویت نامزد نشده و یا تعداد افراد ساکن در روستا کم بوده است.

زنگنه با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهرستان ملایر نیز طی سال‌های اخیر با هدف پیگیری و رفع مشکلات شهرستان جلسات مختلفی را با مسئولان داشته است، تصریح کرد: پیگیری مشکلات آب روستاها، مشکلات بخش کشاورزی به ویژه آب، دامداری‌ها و... از جمله مهمترین موضوعات پیگیری شده در این جلسات بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 50 روستای شهرستان ملایر مشکل آب داشتند گفت: به 12 روستا با تانکر آبرسانی انجام می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به بارش‌های اخیر در شهرستان تصریح کرد: این بارش‌ها تا حدودی مشکلات آب در روستاها را حل خواهد کرد، بنابراین برای رفع اساسی مشکل باید در روستاها به ویژه در بخش کشاورزی با برنامه‌ریزی و مدیریت اقدام کرد.

وی افزود: در حال حاضر مردم روستا با بحران آب، نبود تسهیلات برای فعالیت‌های کشاورزی و دامداری و... مواجه هستند که نیاز است مسئولان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

زنگنه با بیان اینکه جلسات شورای شهرستان با اولویت‌بندی مشکلات روستایی تشکیل و مشکلات رصد می‌شود، اضافه کرد: جمع‌بندی پیگیری این مشکلات به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و در ادامه آن به شورای عالی استان منعکس می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهرستان از هیچ نوع اعتباری بهره‌مند نیست، گفت: تا جایی که امکان دارد اعتبارات به صورت شخصی تامین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ملایر ادامه داد: در حال حاضر در یکی از اتاق‌های فرمانداری مستقر شده‎ایم در صورتی که نیازمند مکان ثابتی برای شورای شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه مسئولان و مدیران دولت باید به شورا نگاه مثبت و ویژه‌ باشد تصریح کرد: ضرورت دارد شوراها بیش از این تقویت و حمایت شوند.

زنگنه خاطرنشان کرد: اگر مسئولان دولتی نگاهی مثبت به شوراها داشته باشند شورها بهتر می‌توانند برای رفع و پیگیری مشکلات مردم گام بردارند.

انتهای پیام/ج

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان