اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1395 - 8:44   |   کد مطلب: 17973
استاندار همدان گفت: درآمدهای مالیاتی استان با موافقت سازمان امور مالیاتی سال گذشته 600 میلیارد ریال كاهش پیدا كرد.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نیكبخت در نشست با اعضای شورای اسلامی استان همدان افزود: در سالجاری با وجودی كه در سال های قبل حدود 20 تا 50 درصد به مالیات سالانه افزوده می شد امسال با كاهش مالیات نیز مواجه هستیم.
نیكبخت با بیان اینكه قصد جابجایی فرمانداری را ندارم بیان كرد: درباره عزل و نصب مدیران و فرمانداران به توصیه كسی گوش نداده و هر آنچه براساس مصلحت مردم باشد انجام خواهم داد.
وی ادامه داد: برخی در دور دوم انتخابات نیز به دنبال دخالت بودند كه خوشبختانه با تمهیدات لازم این انتخابات در سلامت كامل برخوردار و آرامش لازم نیز در این انتخابات حاكم بود.
استاندار همدان افزود: از گرفتن تصمیمات شخصی و فردی در شوراها خودداری كنید چرا كه اعضای شوراهای شهر و روستا نباید تصمیمی برای منافع شخصی خود انجام دهند.
وی عنوان كرد: مردم اینگونه مسائل را به راحتی تشخیص می دهند و این در تصمیم آینده آنها در انتخابات شورای اسلامی تاثیر گذار خواهد بود همانگونه كه در انتخابات اخیر در تهران دیدید كه 30 كاندید یك لیست همه رای می آوردند اما از لیست دیگر 30 نفر هم فاقد رای بودند.
وی با بیان اینكه امسال سال ارائه كارنامه شورا و دولت است افزود: مردم براساس نتیجه گیری های خود رای خواهند داد و اگر شورا به نفع مردم كاری نكند نتیجه آن را در انتخابات از سوی مردم دریافت خواهد كرد.
وی بیان كرد: شورای اسلامی استان یك شورای فرادستی است به این دلیل نیز با مردم ارتباط ندارد و این باعث شده است تا جایگاه خود را به خوبی پیدا نكند.
وی اضافه كرد: تصمیمات شوراهای شهرها و روستاها نباید فردی و جناحی باشد و هیچ یك از اعضا نباید از این موقعیت سوء استفاده كند.
استاندار همدان افزود: بر اساس قانون شورای برنامه‌ریزی باید ساختمان های اضافی از ادارات گرفته شده و به نهادهای فاقد ساختمان واگذار شود اما وقتی قرار می شود تا از اداره‌ یا سازمانی ساختمان مازاد گرفته شود از وزارتخانه مربوطه مانع می شوند.
نیكبخت افزود: لایحه یكپارچه سازی مدیریت شهری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها از سوی دولت تدوین و به مجلس فرستاده خواهد شد كه امیدوریم به تصویب مجلس برسد.
وی عنوان كرد: مجلس دهم مجلسی همراه در توسعه كشور با دولت خواهد بود چرا كه نه مجلس و نه دولت هیچ یك تابع دیگری نیست.
وی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: وقتی مقام معظم رهبری بر اقدام و عمل تاكید كردند دیگر باید سخنرانی و شعار را كنار گذاشته و به سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل كرد.
نیكبخت اضافه كرد: شوراها و شهرداری ها یكی از زمینه‌های اجرای سیاست ها در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح كرد: شهرداری ها در این زمینه باید برای جلب سرمایه‌گذار اقدام كنند چرا كه وقتی سرمایه‌گذاری وارد شهری می‌شود نباید او را مچاله كنند.
استاندار همدان بیان كرد: این رفتارها باعث فرار سرمایه گذر از استان می شود و این توسعه استان را به تاخیر می اندازد چرا كه اگر سرمایه گذاری نباشد ركورد ساخت و ساز و در نتیجه كاهش درآمد شهرداری ها حاصل خواهد شد.
وی با بیان اینكه سرمایه گذار و بخش خصوصی ناجی اقتصاد كشور است ادامه داد: برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصد نیازمند رقم بالای سرمایه هستیم كه كه اگر بخش خصوصی وارد نشود محقق نخواهد شد.
وی ادامه داد: شهرداری و شورایی می شناسم كه آنقدر سرمایه‌گذار را بین یكدیگر پاس می‌دهند كه سرمایه‌گذار از تصمیم خود منصرف شود كه دیگر دوره این اقدامات گذشته و باید رفتارها تغییر پیدا كند.
وی ادامه داد: شهردار فرمان بردار اعضای شورا نیست و اعضای شورا نیز حق ندارند در برابر عملی نشدن خواسته های خود فریاد استیضاح شهرداران را سر بدهند.
وی با بیان اینكه درست نیست كه شورایی در یك دوره هفت بار شهردار شهری را عوض كند اضافه كرد: شوراها باید برای توسعه شهر همكاری و تعامل لازم را با شهرداران داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان