اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1395 - 9:23   |   کد مطلب: 17978
استاندار همدان گفت: تلاش مي کنم روستاي کهنوش تويسرکان بعنوان روستاي هدف گردشگري مصوب و معرفي شود.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نيکبخت در دومين همايش تجليل از فرهنگيان روستاي کهنوش برترين روستاي فرهنگي پرور کشور بيان کرد: به منظور معرفي روستاي کهنوش به عنوان روستاي هدف گردشگري با مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري و مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي تبادل نظر صورت گرفته است.

وي اضافه کرد: به مسئولان اين دو نهاد ماموريت داده شده تا طرح گردشگري روستاي هدف گردشگري کهنوش را تهيه کنند.

استاندار همدان اعلام کرد: اينجانب موضوع تبديل شدن کهنوش به روستاي هدف گردشگري را از وزارت کشور و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پيگيري مي کنم.

نيکبخت تاکيد کرد: اين روستا براي تبديل شدن به منطقه هدف گردشگري تمامي پتانسيلها و ظرفيتهاي لازم از جمله آب و هواي مناسب، طبيعت زيبا، گياهان دارويي و بافت زيباي سنتي و قديمي را دارد.

وي اضافه کرد: کهنوش برترين روستاي فرهنگي ايران است چون فرهنگيان اين روستا را فراموش نکرده و در کمتر منطقه اي به اين ميزان اتحاد و همدلي وجود دارد.

استاندار همدان افزود: بيش از 25 درصد از اهالي روستاي کهنوش تويسرکان معادل 400 نفر در حرفه معلمي مشغول به فعاليت هستند.

نيکبخت از پيش بيني تسهيلات کم بهره براي ايجاد اشتغال در روستاها توسط دولت يازدهم خبرداد و گفت: دولت اعتبارات با بهره سه تا چهار درصد براي طرح هاي مشارکتي روستاها اختصاص داده است.

وي اظهار کرد: براي اختصاص اين اعتبار بايد حداقل 20 خانوار در يک شرکت سرمايه گذاري عضو شده تا آن شرکت ثبت و فعال شود و از اين طريق جوانان جوياي کار مشغول به فعاليت شوند.

وي افزود: همچنين مي توان سمن ها و تشکلهاي مردم نهاد با هدف کمک به مردم و پيگيري امور ضروري جامعه در روستاي کهنوش ايجاد کرد.

کهنوش يکي از روستاهاي بخش مرکزي و دهستان خرمرود در شمال غربي شهرستان تويسرکان است که در يک بن بست جغرافيايي در دامنه کوه الوند و ارتفاعي معادل 2020 متر از سطح دريا واقع شده و با بيش از هزار نفر جمعيت در 32 کيلومتري شهر تويسرکان همدان قرار دارد.

اين روستا 400 فرهنگي دارد به همين منظور از اين منطقه به عنوان برترين روستاي فرهنگي پرور کشور ياد مي شود.

استاندار همدان در آئين تجليل از 26 فرهنگي نمونه اين شهرستان به فرهنگيان نمونه اين روستا پنج ميليون ريال هديه کرد.

آموزش و پرورش استان همدان داراي دو هزار و 600 مدرسه، 264 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان