اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. خرداد 1395 - 14:16   |   کد مطلب: 18187
استاندار همدان از تدوین ٣٠ جلد از دانشنامه ١١٠ جلدی مفاخر همدان خبر داد

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نیکبخت در اردیبهشت مفاخر استان با بیان اینکه از سال گذشته تصمیم گرفتیم مفاخر و مشاهیر استان را به نام اردیبهشت مفاخر مورد تجلیل قرار دهیم، اظهار کرد: دایرة‌العمارف یا دانشنامه‎ای را برای یادآوری نام و زندگینامه همه بزرگان استان همدان از قبل اسلام تا امروز در دست تهیه است.

وی با بیان اینکه این دانشنامه در ١١٠ جلد منتشر خواهد شد و تاکنون ٣٠ جلد آن آماده شده است، ادامه داد: استان همدان فرهنگ، ادبیات، تاریخ و مجد و عظمت بزرگ بلند و مثال‌زدنی و کم نظیری در دنیا دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه گذشته ایران بزرگ بسیار افتخار آفرین است و همدان تاریخی بلند و افتخارآفرین دارد، بیان کرد: بسیاری از ادبا، شعرا و فضلا در سطوح مختلف که جهان به انها افتخار می‌کنیم در ایران و همدان پرورش یافته‌اند و این افتخارات باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه افتخارات ایران و استان همدان باید با جوان امروز پیوند داده شود، بیان کرد: امسال استادمحقق و استادمیری و بزرگان دیگری که عشق به گذشته و هویت خود دارند، باید این پیوند را با جوانان برقرار کنند.

نیکبخت وعده حضور در مراسمی با حضور بزرگان، ادبا، شعرا و فضلای همدان در محافل مختلف را داد و افزود: صحبت‌های استاد میری بسیار زیبا، درس‌آموز و تأثیرگذار است پس نباید از این مهم غافل شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بهترین خصوصیات استاد محقق ایمان ادبی ایشان است، ادامه داد: باید به خود افتخار کنیم که سرزمینی با تاریخ بلند داریم و بلندقامتانی هستند که می‌خواهند تاریخ این سرزمین را حفظ کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امسال هزارمین سال ورود بوعلی به همدان است، بیان کرد: هزار سال پیش همدان مستعد این بود که خاستگاهی برای پرورش بوعلی شود و بوعلی با علم همدان را انتخاب کرد و به همدان آمد.

وی با تاکید بر اینکه همیشه تاریخ همدان سرشار از علما، فضلا و ادبا بوده است، بیان کرد: در عصر حاضر نیز در همدان بزرگان زیادی زندگی می‌کنند.

نیکبخت با اشاره به اینکه برگزاری نکوداشت بزرگان گذشته و حال مهم است، ادامه داد: سال گذشته، همدان به نام میرسیدعلی همدانی و امسال به نام سید جمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بزرگداشتی برای میرسیدعلی همدانی برگزار شد و امسال نیز بزرگداشتی برای سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار خواهد شد، ادامه داد: در شهریورماه بزرگداشتی به مناسب هزارمین سال ورود بوعلی به همدان برگزار می‌شود.

استاندار همدان افزود: انتظار می‌رود استاد محقق‌ها و استاد میری‌ها فرهنگ را با نسل جوان امروزی پیوند دهند تا این فرهنگ و ادبیات که این همه انسان بزرگ پرورش داده، پایدار باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان