اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مرداد 1395 - 15:58   |   کد مطلب: 19288
امام جمعه موقت همدان مذاکره با آمریکا را وقت کشی و زمینه ساز باز شدن میدان چپاول معرفی کرد و گفت: این نوع ارتباط مصداق کلاه گذاشتن بر سر ممالک مظلوم است.

به گزارش صبح الوند،  آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در خطبه های نخست نماز عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و یادآوری دهه کرامت اظهار کرد: اول  ذی القعده مصادف با میلاد حضرت معصومه و یازدهم این ماه همزمان با میلاد امام رضا (ع) است.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه معرفت ما باید نسبت به این چراغ های هدایت هر روز افزون تر شود عنوان کرد:ضروری است همه ما مطالعات خود را در باب اهل بیت و امام زادگان که چراغ های هدایت و علمای تقوا و فضیلت هستند گسترش دهیم.

وی آمدن امام رضا و حضرت معصومه به ایران و دفن این دو بزرگوار در این کشور را از مصادیق برکات خداوند معرفی کرد و بیان داشت:زیارت نامه حضرت معصومه  از سوی حضرت امام رضا وارد شده که این خود نشان دهنده شان و منزلت این بانوی گران قدر است.

امام جمعه موقت همدان همچنین ضمن اشاره به روایتی  از امام رضا گفت: بر اساس این روایت، خداوند میفرماید "زمانی که دختران به سن بلوغ و ازدواج میرسند به منزله میوه رسیده بر درخت هستند که اگر به موقع چیده نشوند  خورشید موجب فساد آنها خواهد شد".

آیت الله موسوی اصفهانی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما غفلت از مسئله ازدواج جوان هاست که متاسفانه خانواده ها به وجود آمده است.

وی ادامه داد: اگرچه در این باب مشکلاتی بر سر راه ازدواج وجود دارد اما خانواده ها باید با سهل کردن امور زمینه ازدواج جوانان خود را فراهم کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی نبود زمینه های اشتغال از مهم ترین مشکلات سد راه ازدواج عنوان کرد و بیان داشت: رهبری بر روی رفع این موانع تاکید فروان دارد.

وی بر موضوع اقتصاد مقاوتی و اقدام و عمل تاکید کرد گفت:  امیدواریم دولتمردان ها در راستای به کار گیری جوانان قدم های موثری بردارند.

امام جمعه موقت همدان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به تذکرات  مهم  رهبری در سخنرانی اخیر خود، گفت: از مهم ترین مساءل مورد توجه ایشان رسیدگی به حقوق های نجومی بود که البته این مسءله برای جمهوری اسلامی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در مملکتی که جوانان شغل و سرمایه بر آب کار ندارند، در مملکتی که  تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد کم نیست، در کشوری که عده بسیاری از جوانان برای گرفتن وام  ازدواج مختصر در بانک ها معطل میشوند، در مملکتی که حوزه هایش با سیلی صورت خود را سرخ نگاه میدارند، گرفتن این گونه حقوق ها جفا به مردم است.

آیت الله موسوی اصفهانی عنوان کرد:در این خصوص باید مسولین و دولت مردانی که نصب و عزل اینان در دستشان است، پس از باز پس گرفتن حقوق از دست رفته مردم، آنان را توبیخ نمایند و مردم منتظر معرفی خاطیان و مجازات آنها در ملاء عام هستند.

وی خاطر نشان کرد: نباید عده ای با عدم بررسی این دست برد به بیت المال به رهبر، ملت و افکار عمومی دهن کجی کنند.

وی یادآور شد: مراقب باشید که این ملت صبر و استقامتشان حد و حدودی دارد.

آیت الله موسوی اصفهانی همچنین ضمن اشاره به دیگر تذکر رهبری در باب برجام و مذاکرات عنوان کرد: عده ای سالیان سال بود که دست بردار نبودند و برجام به عنوان یک تجربه نتیجه مذاکره با آمریکا را مشخص کرد.

وی ادامه داد:  بنابر فرمایش رهبری"برجام به عنوان یک تجربه بی نتیجه ضرورت بی اعتمادی به وعده های آمریکار را ثابت کرد و نشان داد راه بهبود زندگی و معیشت مردم، ووجه به داخل است"

امام جمعه موقت همدان در پایان تصریح کرد: مذاکره با آمریکا به منزله وقت کشی و باز کردن میدان چپاول برای آمریکایی ها است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان