اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1395 - 9:08   |   کد مطلب: 20013
مدیر عامل موسسه شهید محراب آیت الله مدنی:
مسئولان از سیره شهید مدنی در امور الگوبرداری کنند
مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت الله مدنی(ره) گفت: امروز مسئولان و متصدیان امور باید همواره سیره و منش شهدایی همچون شهید مدنی را مرور کنند و خود را نسبت به رفتار و عقاید انقلابی این شهید بزرگوار متعهد بدانند.

به گزارش صبح الوند به نقل ازایرنا، سید محمد کاظم حجازی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: با دقت در فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در وصف شخصیت شهید مدنی مشخص می شود که شهید مدنی در حوزه های معنوی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی به مدارجی دست یافته بود که توجه به هر یک از ابعاد شخصیتی او می تواند الگویی برای آزادی خواهان جهان باشد.
وی در توصیف شخصیت آیت الله مدنی اظهار کرد: او یک عالم ربانی، اهل مناجات، کرامت و عاشق اهل بیت بود و در مبارزه با هوای نفس خود بسیار موفق و ذوب در ولایت بود.
مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت الله مدنی به سیره اجتماعی و سیاسی این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: شخصیت شهید مدنی با گذشت سالها از شهادت او همچنان مورد توجه آحاد مردم از طیف های مختلف اجتماعی است.
حجازی ادامه داد: شهید مدنی در زمان حضور در استان همدان برای تقابل با بهاییت اقدام به ساخت مسجد مهدیه کرد و صندوق قرض الحسنه مهدیه و درمانگاه مهدیه از دیگر یادگاران شهید مدنی در این استان است.
وی یادآور شد: موسسه دارالایتام مهدیه که هم اکنون به بیش از 2 هزار خانواده محروم و تعداد زیادی از فرزندان یتیم خدمات رسانی می کند از مهمترین اقدامات آن شهید بزرگوار در همدان است.
وی اضافه کرد: شهید مدنی برای ایثار و فداکاری در حوزه ارزش ها یک شخصیت متمایز بود و بصیرت سیاسی او از نکات قابل توجهی است که جامعه امروز بیش از گذشته به آن نیاز دارد.
وی یادآور شد: آیت الله مدنی در زمانی که بنی صدر کاندیدای ریاست جمهوری شد با دید عمیق و نگاه ژرف خود نسبت به کاندیداتوری او موضع گرفت و در تریبون نماز جمعه اعلام کرد من به بنی صدر رای نمی دهم.
وی ارتباط تنگاتنگ شهید مدنی با جوانان را از دیگر خصوصیات شهید مدنی عنوان کرد و گفت: هر کسی آیت الله مدنی را می شناخت او را از نزدیکترین افراد خود می دانست و این موجب می شد طیف ها و مجموعه های مختلف بر گرد او جمع شوند.
شهید مدنی از سال 42 با استقرار در منطقه دره مرادبیک همدان مبارزات انقلابی را علیه رژیم ستم شاهی رهبری می کرد.
تاسیس مسجد مهدیه، موسسه قرض الحسنه مهدیه، دارالایتام مهدیه همدان و درمانگاه مهدیه از جمله خدمات ماندگار آیت الله مدنی در شهر همدان است.
این مجاهد نستوه سرانجام در بیستم شهریور 1360 در 68 سالگی پس از اقامه نماز در محراب نماز جمعه تبریز توسط منافقین به مقام رفیع شهادت نایل شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان