اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. شهريور 1395 - 23:45   |   کد مطلب: 20142
استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با مصوبات ستاد تسهیل اقدام خاصی انجام نشده است، گفت: از پیگیری‎ها و نتایج مصوبات ستاد تسهیل استان راضی نیستم.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل آن گونه که گفته‎ام اجرا نمی‎شود، اظهار کرد: معاونان سازمان صنعت، معدن و جهاد کشاورزی در بانک‎ها مستقر نمی‎شوند تا طرح‎ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه معاونان سازمان‎های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی فقط به بانک‎ها سر می‎زنند در حالی که قرار بر سر زدن نبود، افزود: در هر بانک باید یک معاون حضور داشته باشد تا موضوع اجرای مصوبات ستاد تسهیل را مورد نظارت قرار دهد.

استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه‎ها با بیان اینکه اگر نیرویی برای استقرار در بانک‌ها ندارید اطلاع دهید تا معاون خود را به بانک‎ها بفرستم، ادامه داد: وقتی معاون در بانک مستقر می‎شود مدیر بانک یک نفر را ناظر می‎بیند و کار را به خوبی انجام می‎دهد پس معاونان باید در بانک‎ها حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید با کسی که مانع اجرای اقتصاد مقاومتی شود، برخورد کنیم، بیان کرد: تا پایان شهریورماه یک هفته بیشتر نمانده و در رابطه با مصوبات ستاد تسهیل اقدام خاصی انجام نشده است.

نیکبخت با بیان اینکه با این وضعیت در پایان شهریورماه می‎خواهیم چه عملکردی را ارائه دهیم، ادامه داد: از پیگیری‏‎ها و نتایج مصوبات ستاد تسهیل استان راضی نیستم.

وی با بیان اینکه اگر 160 تا 170 پرونده در مدت سه ماه در حال تکمیل است مقصر خود ما هستیم، بیان کرد: تکمیل پرونده سه ماه طول نمی‎کشد و حتی 45 روز هم طول نمی‎کشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه پرداختی‎ها و تعیین تکلیفی‎های استاد تسهیل استان‎های دیگر از استان همدان بهتر است، ادامه داد: بانک‏‎ها در هیچ استانی مانند استان همدان همراهی نمی‎کنند اما با این وجود پرداختی‎های آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه اگر مصوبات ستاد تسهیل به خوبی اجرا نشده مقصر خود ماییم، افزود: مقرر بود که آقای قیاسی به عنوان معاون امور اقتصادی استانداری بر کارها نظارت داشته باشد.

نیکبخت خطاب به مسؤولان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، تاکید کرد: اگر رویه کار را قبول ندارید از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار بکشید چراکه این اداره عملاً با آمدن کارگروه اشتغال در درون ستاد تسهیل بیکار شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری اقتصاد مقاومتی را معنا نکرده‎اند، ادامه داد: قرار است اقتصاد مقاومتی جای همه مشکلات را پر کند، اگر اقتصاد مقاومتی نبود کار عادی بخور، بخور انجام می‎شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی همه موانع رونق را از جلوی پای تولید برداشته شده است، ادامه داد: پرداخت 10 پرونده از 100 پرونده معرفی شده به بانک ملی کم است.

وی از عملکرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاون امور اقتصادی استانداری انتقاد کرد و افزود: به آقای متین گفتم که یک کارشناس در بانک‎ها قرار بده که حرف بنده را به دیوار زد؛ به آقای قیاسی هم که گفتم مصوبات ستاد تسهیل را پیگیری کنید که کار را رها کرده است!

نیکبخت در ادامه ضمن اینکه از رئیس جهاد کشاورزی استان خواست تا زمینی به مساحت 50 هکتار برای سرمایه‎گذار هلندی تهیه کند، اظهار کرد: این سرمایه‎گذار هلندی هیچگونه همکاری و تسهیلات نمی‎خواهد و فقط نیاز به زمین دارد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی زمینی از منابع طبیعی که دارای آب است برای این سرمایه‎گذار تهیه کند و اگر نمی‎تواند زمینی را برای خرید معرفی کند، افزود: این سرمایه‎گذار را نباید از دست داد چراکه خود این فرد خواسته تا در همدان سرمایه‎گذاری کند و استان همدان در این زمینه می‌تواند الگویی برای کشور باشد.

استاندار همدان در ادامه تعاون را برای توسعه تاثیرگذار دانست و با بیان اینکه بانک توسعه تعاون نیز بسیار در توسعه تاثیرگذار است، ادامه داد: بانک توسعه تعاون باید اعتماد مردم را جلب کند تا سپرده‎گذاری مردم به سمت این بانک بیاید.

وی در ادامه درخصوص صریح صحبت کردن خود با مدیران بیان کرد: برخی می‎گویند که چرا در جلسه صریح با کسی صحبت می‎کنید، ممکن است دل او بشکند، اما می‎گویم بحث کار مردم است و کار شخص نیست.

نیکبخت در ادامه در خصوص مشکلات بانک کشاورزی بیان کرد: به مسؤول بانک کشاورزی در تهران گفتم که وقتی مشکلات استان به تهران می‌آید در تهران قفل می‎شود که در این رابطه می‎توان اینگونه برداشت کرد یا مدیر بانک کشاورزی استان توان ندارد، یا گوش به حرف نمی‎دهید یا روی این شخص حساب نمی‎کنید.

وی با بیان اینکه در استان به اندازه کافی همکاران بانک کشاورزی برای مدیر این بانک مانع‎تراشی می‌کنند، افزود: در استان یکی دو نفر نظرات مدیر بانک کشاورزی استان را وتو می‎کنند اما اجازه نمی‎دهیم در استان کار مردم در هر بانکی به لجبازی کشیده شود چراکه قابل تحمل نیست.

استاندار همدان در ادامه به بررسی واحدهای دارای مشکل در ستاد تسهیل پرداخت و در خصوص واحد دارای مشکل شرکت اهرام یدک بیان کرد: مشکلات این واحد مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود که مالیات در زمان تعطیلی واحد بوده یا نبوده است.

وی در ادامه به مشکلات مجموعه تفریحی ـ توریستی گنجنامه پرداخت و با بیان اینکه گردشگری اولویت استان است، اظهار کرد: برخی آمدند کار گردشگری کنند اما در کار گردشگری گیر افتادند که یکی از آنها آقای ترابیان است.

نیکبخت از مدیرکل امور مالیاتی استان خواست تا با مجتمع گنجنامه همکاری و همراهی لازم را داشته باشد و افزود: مانند ترابیان برای خلاقیت و کار نو نداریم، چراکه بسیار خوب کار کرده است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی نیز بدهی مجتمع گنجنامه را تقسیط می‎کند، ادامه داد: مجتمع گنجنامه از چند جهت باید جوابگو باشد چراکه اقتصاد را با محیط زیست می‎خواهیم؛ اقتصاد و توسعه بدون محیط زیست مد نظر ما نیست.

پایان پیام/ج

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان