اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1395 - 7:30   |   کد مطلب: 23087
استاندار همدان گفت: مسئولان و متوليان تنظيم بازار بايد از هرگونه افزايش قيمت و اخلال در روند توزيع کالاها به ويژه ارزاق اساسي مردم جلوگيري کنند.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نيکبخت در کميسيون تنظيم بازار استان همدان اظهار کرد: گوشت قرمز و گوشت مرغ از ارزاق اساسي مردم است که بايد ميزان مصرف استان پيش بيني و تامين شود.

وي تاثير قاچاق و صادرات گوشت در بالا رفتن نرخ اين کالا را رد کرد و گفت: مسئولان دنبال توجيه نباشند مگر مي شود در 2 روز اين مشکلات پيش بيايد؟

وي تاکيد کرد: بايد عامل و علت بروز مشکلات را زمينه تامين ارزاق مردم را بررسي و رفع کرد و اجازه ندهيم عده اي با منافع مردم بازي کنند.

استاندارهمدان گفت: بهترين و مهمترين رسالت مسئولان شناسايي خدمات شايسته مردم بوده بنابراين بايد تمامي امکانات را براي رفع نيازها، افزايش رفاه، دسترسي آسان مردم به امکانات رفاهي تامين کرد.

استاندار همدان با ذکر اينکه يکي از اساسي و ظريف ترين کارها تنظيم بازار است بيان کرد: چنانچه در زمينه اي مشکلاتي به وجود امده است بايد علل و عوامل آن بررسي شود.

نيکبخت از مغايرت آمار و اطلاعات سازمانها انتقاد کرد و گفت: وظيفه ما سياست گزاري بوده و ديگران بايد اجرا را عهده دار باشند.

وي در خصوص گوشت مرغ نيز بيان کرد: ايران هفتمين کشور توليد کننده مرغ در جهان است ولي ميزان صادرات آن حتي به هشت کشور پيراموني بسيار کم است.

استاندار همدان افزود: طبق گزارش هاي دريافتي هزينه هاي توليد گوشت مرغ در ايران پائين تر از ساير کشورها است ولي قيمت تمام شده آن بالاست و اين امر موجب از دست دادن بازاهاي صادراتي شده است.

نيکبخت نبود استانداردها را مهمترين علت کاهش صادرات مرغ به کشورهاي هدف ذکر کرد و از مسئولان سازمان جهاد کشاورزي، دامپزشکي و معاونت اقتصادي استانداري همدان خواست زمينه صادرات گوشت مرغ به ساير کشورها را فراهم کنند.

وي صادرات را مهمترين اصل تنظيم بازار دانست و گفت: يکي از بندهاي مهم اقتصاد مقاومتي، صادرات است آيا بعد از ابلاغ اين پيام از سوي رهبري فرزانه انقلاب در زمينه اقتصاد مقاومتي، تغييري در صادرلات حوزه کشاورزي ايجاد شده است؟

استاندار همدان گفت: با توجه به اينکه احتمال مي رود دلالان اقدام به ايجاد تنش در بازار ميوه پايان سال کنند از مسئولان سازمان جهاد کشاورزي انتظار مي رود در زمان مناسب براي تامين ميوه پايان سال اقدام کنند.

نيکبخت يادآوري کرد: در ديدار با رئيس جمهوري نخستين خواسته ام کمک دولت براي بهبود وضعيت کشمش شهرستان ملاير بود.

وي اضافه کرد: رئيس جمهوري دستور پرداخت يارانه صادراتي و خريد تضميني کشمش ملاير را صادر کرد و 20 ميليارد ريال به اين موضوع تخصيص داد تا کارها آغاز شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان