اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. بهمن 1396 - 19:41   |   کد مطلب: 28450
استاندار همدان با اشاره به عملکرد دولت در استان همدان گفت: یکی از مهمترین سرفصل های ابلاغی دولت به استان ها آماده سازی بافت های فرسوده برای بازآفرینی است که استان همدان رتبه نخست را در این موضوع به دست آورده است.

به گزارش صبح الوند ، محمدناصر نیکبخت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در زمان شکلگیری انقلاب دو دسته چپ ها و راست ها در انقلاب حضور داشتند که گروه اول مخالف دین بودند و گروه دوم نیز دین را از سیاست جدا می دانستند و رقم خوردن یک انقلاب دینی را به ذهن خود راه نمی دادند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر دین اسلام و رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست عنوان کرد: این انقلاب هم اسلامیت و هم جمهوریت را با همراهی وپشتیبانی مردم پوشش داده و به ثمر رساند.

 

این مقام مسؤول به دسیسه ها و توطئه های مختلف دشمن در ادوار متعدد به ویژه جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: مادامی که مردم از نظام و انقلاب خود حمایت کنند آن نظام و انقلاب بیمه است و خوشحالیم که ما در چنین نظام و انقلابی خدمتگزار مردم هستیم.

 

وی ضمن تأکید بر پیروزی اخیر مردم در انتخابات اخیر که سرنوشت ریاست جمهوری را رقم زد متذکر شد: دولت یازدهم در زمانی روی کار آمد که تحریم ها اثرگذاشته بود و اقتصاد کشور در شرایط مطلوبی قرار نداشت بنابراین دولت با رویکرد اخلاق محوری و ترمیم اقتصاد کار خود را آغاز کرد.

 

نیکبخت ادامه داد: رویکرد خصمانه آمریکا در مقابل ایران طی سالیان، تا جایی دامنه دار شده است که پروژه ایران هراسی را در جهان پیگیری می کنند و بر این مبنا حتی حاضر نبودند با ایران وارد مذاکره شوند اما هم آمریکایی ها هم اروپایی ها پای میز مذاکره آمدند و برجام شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه نمی توان گفت برجام به طور کامل اجرا شده است تصریح کرد: امروز بالغ بر نیم میلیون بشکه نفت به دنیا صادر می کنیم و به قول معاون اول رئیس جمهور ۳۰میلیارد دلار فاینانس امضا کرده ایم که ۱۲ میلیارد دلار آن اجرای شده است و همچنین خرید چندین هواپیما و حضور نمایندگان کشورها برای جذب فرصت های سرمایه گذاری همه از آثار برجام است.

 

استاندار همدان تبیین کرد: پروژه راه آهن همدان در دولت اصلاحات پایه گذاری شده بود و تا سالها در صف اجرا باقی مانده بود تا اینکه پس از برجام در دولت یازدهم روند اجرایی شدن این پروژه آغاز شد در حالی که اگر برجام نبود باید.

 

وی با اظهار به این امر که ۲۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی اجرایی شده و یا در حال اجراست خاطرنشان کرد:در حالی که در کل کشور بیشترین تولید انرژی برق از نیروگاههای خورشیدی یک مگاوات است در استان همدان تاکنون بیش از ۴۰ مگاوات بهره برداری شده است و حسن بزرگ این نیروگاهها تأمین منابع آن از طریق سرمایه گذاری خارجی است.

 

مدیر ارشد استان همدان ضمن تأکید بر امنیت موجود در کشور یادآور شد: در همین حمله اخیر که توسط داعش به مرزهای کشور صورت گرفت و یکی از شیرمردان استان همدان هم در آن عملیات شهید شد، محرز گشت رشادت های دلاورمردان این مرز و به ویژه سپاه استان همدان چقدر والا و ارزشمند است.

 

نیکبخت به ابلاغ رئیس جمهور در موضوع بازسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده در شهرها واستان ها اشاره و تشریح کرد: استان همدان نخستین استان در آماده سازی اجرای بافت های فرسوده است که ۵ هزار هکتار برای این موضوع منظور شده است.

 

وی همچنین از تصویب یارانه ۸ تا ۹ درصدی در بازسازی بافت های فرسوده در دولت خبر داد و افزود: امسال که سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام دارد در استان های همدان جلوه ویژه ای داشته تا جایی که بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به استان تعلق گرفته که ۴۲۰ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

 

استاندار همدان گریزی هم به اعتبارات روستایی داشت و عنوان کرد: معاون بانک سینا را در جلسه احضار کرده و عدم همکاری آنها را پیگیری کرده ام .

 

وی در ادامه افزود: چنانچه همه اعتبارات استان پرداخت شود نرخ بیکاری همدان به رقمی بسیار پایین تر از آنچه امروز هست می رسد.

 

نیکبخت با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر سهم اشتغال استان همدان در سال مالی ۹۶ مقرر شده است گفت: تا کنون بر اساس پرداختی وام ها قریب به ۱۵ هزار اشتغالزایی در استان ایجاد شده است و ما مبنای دولت را تا ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی بالا برده ایم.

 

وی تأکید کرد:امروز مفتخرم به اینکه اعلام کنم ۸۵ درصد کل زمین های آبی مستعد استان در شرایط آبیاری تحت فشار قرار گرفته است و این در حالی است که میانگین کشور ۴۲ درصد است.

 

این مقام مسؤول از انسداد بیش از دو هزار حلقه چاه آب اشاره و بیان کرد: استان همدان با افزایش راندمان در تلاش است تا کشت گیاهان پر آب را به حداقل رسانده و کشت گیاهان کم آب بر را جایگزین کند و در این راستا افزایش کشت گلخانه ای را تا ۱۱۰ هکتار در استان داشته ایم.

 

وی به سرمایه گذاری ۸هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در استان اشاره کرد و افزود:تنها در زمینه پتروشیمی هگمتانه حدود ۱۱۵ جلسه داشتیم و خوشبختانه در این موضوع و دیگر موضوعات اقتصادی و مسائل استان نمایندگان همراهی بسیار مطلوبی داشتند.

 

استاندار همدان ادامه داد: ۲۹۰ پروژه بهداشتی و درمانی با سرمایه گذاری علوم پزشکی و استانداری همدان تعریف شده که پس از گذشت حدود ۱۰ الی ۱۱ ماه ۲۰۰ پروژه به بهره برداری رسیده است.

 

وی همچنین با اشاره به میزبانی همدان در  ۳ رویداد مهم بین المللی اظهار کرد: دانشگاه D8 یکی از این ۳ رویداد مهم است که با پیگیری دکتر غلامی در همدان ایجاد شد و امسال در مقطع دکترا دانشجو می پذیرد و ما ۵۰۰ میلیون تومان برای فعالیت های این دانشگاه از منابع استان منظور کردیم.

 

نیکبخت تصریح کرد:دو رویداد مهم گردشگری سال ۲۰۱۸  حول موضوع انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در این استان برگزار می شود که بر این اساس علاوه بر میزبانی اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در تیرماه۹۷، اجلاس دوره ای سازمان جهانی گردشگری UNWTO نیز در آبان ماه همین سال با حضور ۱۸۰ کشور  در همدان برگزار می شود. 

 

وی در ادامه از افتتاح و کلنگ زنی هزار پروژه طی ایام دهه فجر خبر داد و افزود: حدود هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه های مزبور است که ۲هزار و ۶۷۷ نفر اشتغالزایی در بر خواهد داشت و از این تعداد ۸۴۰ پروژه بهره برداری می شود و مابقی کلنگ زنی میشود.

منبع : نافع

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان