اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. اسفند 1396 - 18:29   |   کد مطلب: 28876
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان خبر داد
نگهداری 17 نوزاد بی‌سرپرست در شیرخوارگاه همدان
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان از واگذاری 14 نوزاد به خانواده‌های متقاضی به عنوان فرزنده خوانده و امین موقت در سطح استان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، جمشید شیران در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر 17 نوزاد بی‌سرپرست در شیرخوارگاه بهزیستی نگهداری می‌شود که از این تعداد، 4 کودک دارای معلولیت شدید هستند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: این نوزادان معلول تا دو سالگی در شیرخوارگاه نگهداری شده سپس به مرکز توانبخشی بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این نوزادان حتما با حکم قضایی در شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند، اضافه کرد: به محض دریافت این کودکان غربالگری اولیه آنها انجام می‌گیرد و مشکلات آنها شناسایی می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی مختلف همچون اعتیاد و مشکلات خانوادگی مهمترین علل بروز این مشکلات هستند.

وجود 100 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در همدان

وی در بخش دیگری از سخنانش از وجود 100 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در صف انتظار بهزیستی خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد باید حداقل 70 درصد آیتم‌های موردنظر بهزیستی را داشته باشند تا بتوان نوزادان را به آنها سپرد.

شیران با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید حتما شرایط پذیرش این کودکان را داشته باشند، افزود: این افراد حتما باید گواهی عدم فرزنددار شدنشان را دریافت کنند، زیر 50 سال بوده و شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناسبی داشته و حتما تست عدم اعتیاد خود را گرفته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: وضعیت تحصیل این خانواده‌ها نیز مهم است اما در صورت احراز سایر شرایط برای داشتن این شرط سخت‌گیری زیادی نمی‌شود.

امسال دختران بالای 30 سال همدانی متقاضی فرزندخواندگی نبودند

معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان تصریح کرد : بر اساس قوانین دختران بالای 30 سال نیز می‌توانند فرزندخوانده داشته باشند اما در سالجاری درخواستی در این زمینه نداشتیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان