اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مرداد 1394 - 16:49   |   کد مطلب: 12741
امام‌جمعه موقت تهران گفت: امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدر خود را بداند و منتقدان نیز آزاد باشند تا نقد منصفانه خود را مطرح کنن؛ مذاکره کنندگان باید ابعاد کامل توافق و آسیب‌های احتمالی آن‌را برای مردم بازگو کنند.
شورای عالی امنیت ملی برای رفع نگرانی های مردم چاره جویی کند/ ضرورت بازگو کردن واقعیت توافق و بررسی آسیب ها و خطرات احتمالی

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: ما به حق ولایتمدار هستیم و ولی امر خود را نایب امام زمان می دانیم. تقدیر ایشان از تیم مذاکره کننده یک باطنی دارد. ایشان از اول هم حامی بودند هم تیم را تایید کردند و هم از زحمات طولانی مدت آنان تقدیر کردند.

وی ادامه داد: امید آن داریم که هم تیم هسته ای قدر خود را بداند و هم نسبت به نواقصی که احیانا در این توافق است اقدام کنند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه راه انتقاد از توافق باید باز باشد، گفت: منتقدین باید آزاد باشند و دوستانه و مخلصانه نقدهای خود را بازگو کنند چرا که این ملت، ملت بصیری هستند و از ما طلب دارند. ما سر خون شهدای ملت به این نوع موقعیت ها دست پیدا می کنیم و به این سمت ها می رسیم. مردم ولی نعمت ما هستند و ما چیزی مخفی از مردم نداریم لذا بازگو کردن واقعیت این توافق و بررسی آسیب ها و خطرات احتمالی آن ضروری است.

خطیب جمعه تهران افزود: شورای عالی امنیت ملی که امروز از جانب مجلس شورای اسلامی عهده دار این امانت است، باید در متن دقت کنند و تا کار از کار نگذشته است نگرانی هایی که بعضی از صاحب نظران منصف دارند در مورد آنها چاره جویی کنند و مقاومت لازم را در فرصت بعدی اعمال کنند.

وی با اشاره به بیانات احیاگر مقام معظم رهبری در روز عید فطر گفت: این توافق عده ای را بر آن داشته بود که گذشته های دشمنان را از بین ببرند و هویت استکباری دشمنان قسم خورده دین خدا و اسلام را توجیه کنند و چهره کریه آنان را بزک کنند ولی رهبری با صراحت و شفافیت اعلام فرمودند ما با آمریکا ۱۸۰ درجه فاصله دیدگاه داریم. ما در تقابل با استکبار جهانی هستیم.

حجت الاسلام صدیقی افزود: هویت دین با بی دینی هیچگاه سازگاری ندارد، عقل با ظلم امکان سازش ندارد، فریب با صداقت نمی سازد، خشونت با رأفت نمی سازد. این تفاوت و تقابل میان ما و دنیای استکبار یک تفاوت فطری و یک تقابل قرآنی است و جز خط قرمزها است.

خطیب جمعه تهران مقابله با رجزهای آنان بعد از توافق را ضروری دانست و گفت: بعد از توافق صحبت های نامربوطی را از صدر تا ذیلشان به زبان آوردند. «گفتند ما ملت ایران را تسلیم کردیم، ما آنان را از دستیابی به سلاح اتمی باز داشتیم.»

وی تاکید کرد: ملتی که مسیر انبیا را در پیش گرفته است و منتظر ظهور منجی بشریت است، در این ۳۶ سال در برابر آمریکا قدرت نشان داد و هرگز تسلیم نشد لذا خواب تسلیم این ملت در برابر قدرت های بزرگ را استکبار به گور خواهد برد.

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه مسئله توافق نباید موجب شکاف در متن مردم و وحدت داخلی شود، خاطرنشان کرد: نخبگان و کسانی که مسئولیت پیگیری این مسائل را دارند، رهبری مکرر در مکرر نقد دلسوزانه را روا می دانند لذا باید نقدها منصفانه باشد، توهین، تهمت دور از شأن مردم و آحاد نخبگان ما است و قلم بدستان و روزنامه ها باید رعایت این مسئله را بکنند؛ اما در آن طرف هم خیلی شتابزدگی، دستپاچگی، هیجان زدگی و تحریک روحیه ها که تمام درها رو به ما باز شده است نباید باشد.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: شرایط اقتضا می کند که ما با احتیاط حرکت کنیم و قدم به قدم مسائل را ارزیابی و مشکلات را بررسی کنیم و راههای اجرایی و رصد کردن عهدشکنی های دشمن را در برنامه های خود بگنجانیم.

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: نسیم های رحمت بعد از ماه مبارک رمضان جای شکر دارد اما در اثر بی توجهی برخی از مسئولین تعدادی از مومنین را در این سیل ها از دست دادیم. مگر هواشناسی قدرت علمی کافی را ندارد؟ مگر نمی شود این مسائل را پیش بینی کرد؟ مگر نباید ستاد بحران آمادگی لازم را داشته باشد؟

حجت الاسلام صدیقی ضمن تسلیت به خانواده های داغدیده افزود: برای مسئولان توفیق بیداری، به روز بودن، به داد مردم رسیدن و پیشگیری کردن از حوادث را از خداوند منان درخواست دارم.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به مسئله عراق تصریح کرد: عراق جزو مواردی است که میان ما و آمریکا است.

وی تاکید کرد: ما همیشه حامی ملت ها و دولت های برآمده از آحاد مردم بوده ایم اما آمریکا و استکبار جهانی به دنبال تجزیه عراق و مقابله با دولت قانونی اش بوده است. در سوریه و یمن هم همین گونه عمل کرده است و با سیاهکاری ها، ظلم ها، ددمنشی ها و دغل ها و فریب هایی که آمریکا برای حفاظت از اسرائیل با دلارهای کشورهای منطقه انجام داده است، مردم مسلمان را به جان هم انداخته و بدنبال قطعه قطعه کردن سرزمین های کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: هر حکومت مستبدی که در منطقه پایگاه مردمی ندارد آمریکا آن را زیر چتر حمایتی خود گرفته، هم سلاح هایش را به خورد آنان می دهد و هم سرمایه های آنان را می بلعد و هم با دست آنان این منطقه را به آشوب و خون می‌کشد. از خداوند منان نابودی استکبار و خنثی شدن این توطئه ها را خواستاریم و نجات مردم یمن، سوریه و مردم عراق را از پروردگار منان طلب می کنیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان