اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مرداد 1394 - 11:08   |   کد مطلب: 13463
نماینده مردم رزن در مجلس با اشاره به اینکه آب و اشتغال چالش اصلی استان است، گفت: دانشگاه بوعلی از دانشگاه‌های برتر کشور است و نیاز به بودجه و توجه بیشتر در سفر رئیس جمهور به استان دارد.
مشکل بودجه دانشگاه بوعلی در سفر هیئت دولت به همدان مطرح شود

به گزارش صبح الوند، عطاءالله سلطانی‌صبور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: برای سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان همدان از ماه‌ها قبل هماهنگی لازم انجام شده و مسائل و مشکلات ضروری استان نیز عنوان شده است.

وی با تشکر از رئیس جمهور و هیئت همراه به خاطر سفر به استان و دیدن مشکلات و نیازهای آن از نزدیک بیان کرد: مهم‌ترین چالش و مشکل استان همدان اشتغال و آب است.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منابع آب در استان محدود است به طوری که در بحث تأمین آب شرب نیاز به آینده‌نگری و برنامه‌ریزی دقیق داریم.

وی با اشاره به پایین آمدن میزان بارش در استان همدان اضافه کرد: در سال‌های قبل میزان بارش در همدان 390 میلی‌لیتر بود و این میزان امسال به 330 میلی‌لیتر رسیده است.

سلطانی‌صبور با تاکید بر اینکه عمده بار اشتغال استان بر دوش بخش کشاورزی است، گفت: در شهرستان رزن 76 درصد اشتغال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اگر اشتغال استان تنها در بخش کشاورزی باشد و این روند ادامه داشته باشد در آیند‎ه‎ای نه چندان دور منابع آب و خاک از بین خواهد رفت، خواستار توجه به این مشکل شد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی بخش صنعت، گردشگری، صنایع کوچک و صنایع‌دستی را نیازمند تقویت دانست و اضافه کرد: با تقویت بخش گردشگری و صنعت بار اشتغال از دوش کشاورزی برداشته می‌شود.

وی با اشاره به نگرانی و بدهکاری مردم شهرستان رزن در بحث مقاوم‌سازی منازل که در پی زلزله سال 1381 انجام شده است، گفت: این نگرانی باید در این سفر تعیین تکلیف و حل شود.

سلطانی‌صبور در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌های استان نیازمند توجه هستند، افزود: دانشگاه بوعلی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور با بدهی قابل توجهی مواجه است.

وی افزود: دانشگاه بوعلی سینا چیزی از دانشگاه علامه طباطبایی کم ندارد و در بحث جمعیت دانشجو و استاد با این دانشگاه برابر است اما بودجه آن چنانی ندارد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی دارای 38 میلیارد تومان بدهی است، از دو برابر بودن بودجه دانشگاه شهید بهشتی نسبت به بودجه دانشگاه بوعلی سخن راند و بیان کرد: دانشگاه بوعلی خروجی بسیار مناسبی دارد به طوری که در سال رکود علمی 35 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به خدمات مناسب شبکه‌های بهداشت و درمان گفت: در شهرستان رزن شبکه بهداشت و درمان در چارت سازمانی با کمبود 48 درصدی پرسنل مواجه و این امر نیازمند توجه است.

سلطانی‌صبور همچنین راه‌های مواصلاتی را نیازمند توجه و اعتبار دانست و بیان کرد: در بحث پرداخت وام ازدواج نیز کم‌کاری شده است که این امر در سفر رئیس جمهور باید بررسی و مطرح شود.

وی توجه به پروژه‎های نیمه‌تمام در شهرستان‌های استان را در اولویت دانست و اظهار کرد: دولت اعتبار ویژه‎ای برای اتمام پروژه‌ها لحاظ کند.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته انتظار داریم اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام تجمیع بودجه دوساله نباشد بلکه دولت اعتباری جداگانه‌ای را تخصیص دهد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان