اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. بهمن 1394 - 14:28   |   کد مطلب: 15972
اختلافات کارگزاران و دولت با اصلاح طلبان این روزها با انتشار کاریکاتور عارف و انتقاد از بی برنامگی اصلاح طلبان در سایت حامی دولت رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است؛ هرچند اصلاح طلبان هنوز هم معتقدند بدون انصراف عارف از رقابت در انتخابات سال 92، روحانی نمی توانست به ریاست جمهوری دست پیدا کند.
تشدید اختلافات کرباسچی با جریان اصلاحات/ آیا اصلاح‌طلبان چشمان خود را به روی سوابق فساد مالی کرباسچی می‌بندند؟

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با داغ  شدن فضای انتخاباتی در کشور، فاصله برخی از جناح ها و گروه های سیاسی کشور برداشته شده است؛ به طوری که برای دستیابی به قدرت ترجیح داده اند‌ برخی از منافع قبلی و خط و مشی های خود را نادیده گرفته و با خط و مشی دیگری وارد عرصه انتخابات شوند.

کارگزاران سازندگی که در دولت اخیر تا حدودی توانستند برخی از فعالیت‌های گذشته خود را از سر بگیرند، بدون در نظر گرفتن رفتارهای قبلی اصلاح طلبان با آنها در چرخشی یک باره به سمت اصلاح طلبان متمایل شدند و حتی در برخی از موارد دیده می‌شود که لیدر اصلاح طلبان را یک کارگزار بر عهده می گیرد.

این هم پوشانی تا جایی پیش رفت که حزب کارگزاران سازندگی نیز در درون شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حضور دارد و حتی مسئولیت‌هایی را پذیرفت هرچند خبرها جاکی از فاصله گرفتن کارگزاران از جریان اصلاح طلب است.

غلامحسین کرباسچی که این روزها فعالیت های زیادی برای انتخابات انجام می دهد تا قبل از انتخابات بارها از واژه اصلاح طلبی استفاده کرده و خود را در برنامه ریزی های اصلاح طلبان دخیل می دانست اما با نزدیک شدن به انتخابات فعالیت‌های آنها نشان داد که کارگزاران سازندگی که چندان علاقه‌ای به بازیگر بودن در انتخابات مجلس ندارند و به دنبال کارگردانی این صحنه سیاسی هستند.

در همین زمینه روزنامه اصلاح‌طلب آرمان نوشت: «اخبار ضدونقیضی درباره ارائه لیست جداگانه از سوی این دو حزب شنیده می‌شود بدین معنا که حزب اعتدال و توسعه و کارگزاران ائتلاف کنند و لیستی مجزا از لیست اصلاحات بدهند که البته ممکن است همپوشانی‌هایی هم داشته باشد.»

این اختلافات از جایی آغاز شد که اصلاح طلبان معتقد هستند عارف باید سرلیست اصلاح طلبان برای ورود به مجلس باشد و برنامه هایی برای پست ریاست مجلسی عارف داشتند اما کرباسچی معتقد بود که اصلاح طلبان نیازمند یک گزینه معتدل مانند لاریجانی برای ریاست مجلس هستند.

کرباسچی در همین راستا در یکی از نشست های خود در قم در خصوص قرار گرفتن آقای علی لاریجانی در لیست مورد حمایت اصلاح طلبان و اعتدالیون، گفت: از نظر من آقای لاریجانی شخصیتی است که در جایی که بحث منافع ملی باشد، به بحث حزب و گروه توجه نمی کند و برای مثال در بحث برجام و توافق هسته ای انصافا منافع ملی را مورد توجه قرار داد؛ و از این رو عده ای اعتقاد دارند که ایشان صلاحیت پست فعلی خود را دارد.

به نظر می رسد با انتخاب عارف به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان این اختلافات بالا گرفت، چرا که ماجراهای کرباسچی و عارف از سال ها قبل حاکی از اختلافات عمیق میان این دو نفر بوده است.

در جریان اتوبان کشی در دوران شهرداری کرباسچی در اصفهان، عارف به عنوان رییس دانشگاه صنعتی اصفهان مانع از عبور اتوبان از میان دانشگاه شد و به این دلیل پروژه کرباسچی نیمه تمام ماند و از آن زمان اختلافات کرباسچی با عارف بالا گرفت.

اختلاف میان کارگزاران و اصلاح طلبان برای سر لیستی عارف تا جایی بالا گرفت که هاشمی رفسنجانی هم به این موضوع ورود پیدا کرده و حتی در برخی از خبرها آمده است که در این مورد تذکراتی نیز داده است.

ادامه موج اختلافات کرباسچی با عارف تا جایی بالا گرفت که کرباسچی مدعی افشاگری علیه عارف شد؛ شهردار اسبق تهران، به دنبال بالا گرفتن اختلافات میان جریان کارگزاران و نزدیکان به طیف رئیس دولت اصلاحات و محمدرضا عارف در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، تصریح کرده است که درباره سوابق سیاسی عارف افشاگری خواهد کرد.

کرباسچی که از هر روشی برای خروج عارف از سرلیستی اصلاح طلبان استفاده می کند مدعی شده است که به زودی در این‌باره که عارف در سال ۷۶ در ستاد انتخاباتی ناطق نوری حضور داشته، دست به افشاگری خواهد زد.
به گفته این عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی عارف به دلیل وجود این سوابق نمی تواند ادعای رهبری جریان اصلاحات را داشته باشد.

این در حالی است که سابقه کرباسچی بسیار خطرناک تر از جضور در یک ستاد انتخاباتی بوده است؛ به طوری که در سال 1377 در دومین سال دورهٔ اول ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، کرباسچی که همراه حزب کارگزاران سازندگی از طرفداران کلیدی خاتمی در انتخابات دوم خرداد 1376 بود، به همراه عدهٔ دیگری از معاونانش و شهرداران مناطق تهران دستگیر و بازجویی شد.

 کرباسچی از سوی قاضی غلامحسین محسنی اژه‌ای به اتهام جرایم مالی محاکمه و به 3 سال حبس و 10 سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد. وی از جمله متهم به استفاده از امکانات شهرداری تهران در جهت حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات هفتم ریاست جمهوری بود. وی پیش از محاکمه به اتهام اختلاس مدتی را در بازداشت گذراند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اختلاس کرباسچی در اینجا کلیک کنید.

این در حالی بود که کرباسچی در جریان انتخابات 88 به عنوان مشاور ارشد یکی از سران فتنه شناخته می شد و تا جایی که نامزد مزبور وعده معاون اولی را به کرباسچی در صورت پیروزی در انتخابات داده بود.

اختلافات کارگزاران و دولت با اصلاح طلبان این روزها با انتشار کاریکاتور عارف و انتقاد از بی برنامگی اصلاح طلبان در سایت حامی دولت رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است؛ هرچند اصلاح طلبان هنوز هم معتقدند بدون انصراف عارف از رقابت در انتخابات سال 92، روحانی نمی توانست به ریاست جمهوری دست پیدا کند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان