اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. دى 1394 - 7:41   |   کد مطلب: 15694
مهلت رسیدگی هیئت اجرایی و اعلام صلاحیت افراد ثبت نام کرده برای حضور در انتخابات روز دوشنبه به پایان رسید و از سوی فرمانداری‌های شهرستان‌ای استان به افراد ثبت نام کرده اعلام شد.
تائید صلاحیت 286 داوطلب انتخابات مجلس در استان همدان

به گزارش صبح الوند، مهلت رسیدگی به وضعیت افراد ثبت نام کرده برای حضور در انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه چهار نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در همدان رد صلاحیت شدند، اظهار کرد: بر این اساس 286 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: شش نفر از افرادی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌ بودند، انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: داوطلبان حوزه‌های انتخابیه‌ای که تائید صلاحیت نشده‌اند، می‌توانند از تاریخ ابلاغ فرمان‌داران و بخش‌داران مراکز حوزه‌های انتخابیه حداکثر ظرف مدت چهار روز اعتراض خود را به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها اعلام کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده از 16 تا 19 دی‌ماه از ساعت هشت صبح تا ساعت 16 پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و پس از تحویل رسید دریافت کنند.

الهی‌تبار با بیان اینکه در مهلت تعیین‌شده برای نام‌نویسی داوطلبان 296 نفر ثبت‌‌نام کردند، گفت: با انصراف و رد صلاحیت 10 نفر از داوطلبان، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به 286 نفر رسید.

*وضعیت بررسی صلاحیت‌ها در همدان به تفکیک شهرستان‌ها

هیئت‌های اجرایی پس از پایان زمان ثبت نام افراد برای حضور در انتخابات در چهارم دی ماه در فرصتی 10 روزه با استعلام‌های چهارگانه از مراجع در خصوص صلاحیت ثبت نام‌کنندگان برای انتخابات جلسات متعددی را برگزار کردند و در نهایت فرصت رسیدگی به صلاحیت ثبت نام‌کنندگان از سوی هیئت‌های اجرایی روز گذشته به اتمام رسید.

هیئت‌های اجرای انتخابات وضعیت تأیید و رد صلاحیت‌ها را به فرمانداری‌ها کردند و فرمانداری‌ها نیز امروز 15 دی ماه وضعیت تایید یا رد صلاحیت را به افراد ثبت نام کرده اعلام می کنند.

*اسدآباد

فرماندار اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان گفت: 20 نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اسدآباد ثبت نام کرده‌اند که سه نفر از این تعداد خانم هستند.

مسعود بکایی درباره وضعیت صلاحیت افراد و اعلام نظر هیئت اجرایی نیز اظهار کرد: در حوزه انتخابیه اسدآباد هیچ یک از افراد ثبت نام کرده رد صلاحیت نشدند.

*بهار و کبودراهنگ

فرماندار شهرستان بهار نیز درباره نتایج اعلام شده از سوی هیئت‌های اجرایی انتخابات گفت: در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هیچ مورد رد صلاحیتی نداشتیم.

*نهاوند

فرماندار نهاوند نیز با اشاره به ثبت نام 29 نفر برای حضور در رقابت‌های مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: همه ثبت نام‌کرده‌ها برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت اجرایی انتخابات تأیید صلاحیت شدند.

*تویسرکان

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز از رد صلاحیت یک نفر از کاندیداها از سوی هیئت اجرایی خبر داد.

*ملایر

فرماندار ملایر نیز با اعلام اینکه 72 نفر برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند، گفت: یک نفر از حضور در رقابت انتخابات انصراف داد و همه افراد ثبت نام‌کرده تأیید صلاحیت شدند.

*رزن

بر اساس اخبار اعلام شده در شهرستان رزن نیز یک نفر از افراد ثبت نام‌کرده از سوی هیئت اجرایی رد صلاحیت شده است.

*همدان

معاون سیاسی فرمانداری همدان نیز از رد صلاحیت دو نفر خبر داد و گفت: یک نفر که در تهران ثبت نام کرده بود به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت و نقص مدارک رد صلاحیت شد.

مجاهد بنی عامریان با اشاره به تایید صلاحیت 78 نفر در حوزه انتخابیه همدان اظهار کرد: در حوزه انتخابیه همدان سه نفر از حضور در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

در مجموع از 296 نفر ثبت نام‌کننده برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد 6 نفر با حضور در فرمانداری‌ها انصراف دادند و تعداد 4 نفر نیز رد صلاحیت شدند.

در مجموع 286 نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به شورای نظارت رفتند.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان