اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. دى 1394 - 16:53   |   کد مطلب: 15750
نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سخنان رهبری مبنی بر شرکتِ همگان در انتخابات، این امر را یک وظیفه دینی و ملی دانستند و گفتند: سخنان رهبر انقلاب حجت را بر همه تمام کرد و اقلیتها با حضور در پای صندوق ها تودهنی به مدعیان دموکراسی خواهند زد.
سخنان رهبر معظم انقلاب حجت را بر همه تمام کرد/ حضور درانتخابات وظیفه دینی است

به گزارش صبح الوند، روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم قم، برضرورت شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات گفتند و افزودند: همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوقها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است. در این میان خبرنگار تهران نیوز نظر نمایندگان اقلیت های دینی برای حضور گسترده در انتخابات را جویا شدکه در ادامه مشروح آن را می خوانید.

* حضور در انتخابات وظیفه ملی است/سخنان رهبر انقلاب حجت را بر همه تمام کرد
روبرت بیگلریان، نماینده مسحیان ارمنی جنوب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی رهبر انقلاب مبنی بر شرکتِ همگان در انتخابات، گفت: حضور در انتخابات از جنبه های مختلف مسلم است.
وی با بیان اینکه فارغ از دعوت ایشان برای شرکت در انتخابات، حیات اجتماعی هر انسانی برای ایفای نقش در جامعه بر اساس ساز و کار قانونی است لذا بدیهی است که بنده و مردم در انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: بخشی از جامعه ایران اسلامی مربوط به مسیحیان ارمنی است لذا مسیحیان ارمنی فارغ از رقابت های سیاسی، برای پایداری هویت ملی همیشه در کنار مردم حضور داشته اند.
نماینده مسحیان ارمنی جنوب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از رسانه ها و حتی دیدارهای چهره به چهره مردم را تشویق به حضور پر شور در انتخابت کرد، خاطرنشان کرد: سخنان رهبر انقلاب حجت را بر همه تمام کرد از این رو این مهم به عنوان یک اصل، موجب برجسته شدن و به عرصه ظهور رساندن وظیفه ملی است.
* اقلیتها با حضور در پای صندوق ها تودهنی به مدعیان دموکراسی می زنند/حضور درانتخابات وظیفه دینی است
یوناتن بت کلیا، نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی رهبر انقلاب مبنی بر شرکتِ همگان در انتخابات، گفت: به جرات می توان گفت اقلیت ها همواره سعی کرده اند از ابتدای انقلاب تاکنون در همه انتخابات ها حضور موثر داشته باشند.
وی با بیان اینکه جامعه آشوریان همواره چندین کاندیدا برای حضور در مجلس شورای اسامی داشته لذا آشوریان برای حضور در انتخابات در حوزه های انتخابیه مربوطه خودشان حاضر می شدند، افزود: حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی، دینی و ملی است زیرا سرنوشت مردم رقم زده می شود.
و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان ضمن اشاره به اینکه بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی، نماینده ای که انتخاب می شود ،نماینده کل ملت ایران است، ادامه داد: برای ما افتخار است که نماینده ای را انتخاب کنیم که چنین جایگاه و احترامی دارد.
نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات در کشورمان موجب شده کسانی که مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند نتوانند به اهدافشان برسند،خاطرنشان کرد: باید بگوییم که ایرانیان نیازی به دلسوزی غربی ها ندارند زیرا تا حرفی از حقوق بشر می شود در اولین بند می نویسند حقوق اقلیت ها پای مال می شود در صورتی که با حضورمان در انتخابات تو دهنی به این افراد می زنیم.
*مردم با حضور در انتخابات دلبستگی شان به نظام جمهوری اسلامی را نشان می دهند
سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی رهبر انقلاب مبنی بر شرکتِ همگان در انتخابات، گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و توحیدی همه مردم است.
وی با تاکید بر اینکه اقلیت های دینی نیز همواره در انتخابات حضور پر شکوه و با نشاطی را داشته اند، تصریح کرد: باید زمینه حضور گسترده افراد برای شرکت در انتخابات را فراهم کنیم.
مره صدق خاطرنشان کرد: همه مردم در انتخابات سال جاری شرکت می کنند تا وابستگی و دلبستگی خودشان را به نظام جمهوری اسلامی نشان دهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان