اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. بهمن 1394 - 13:00   |   کد مطلب: 16028
رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر نظارت شوراى نگهبان نباشد، و اگر تأیید صحت انتخابات‌ به وسیله‌ى شوراى نگهبان انجام نگیرد، اصل این انتخابات‌ زیر سؤال خواهد رفت و اعتبار خود را از دست خواهد داد؛ چه انتخابات‌ مجلس، چه انتخابات‌ خبرگان، چه انتخابات‌ ریاست جمهورى، و هر انتخاباتى که نظارت آن بر عهده‌ى شوراى نگهبان است. این وظایفِ یکى از دیگرى مهم‌تر، همه بر دوش شوراى نگهبان گذاشته شده است.
شورای نگهبان، چشم بینای نظام در انتخابات/هتک حرمت شوراي نگهبان،قابل قبول و قابل تحمّل نيست+پوستر

به گزارش صبح الوند، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم فرمودند: شورای نگهبان، چشم بینای نظام برای انتخابات است؛ در همه‌ی دنیا هم یک چنین چیزی وجود دارد -حالا اسمش چیز دیگر است؛ اینجا اسمش شورای نگهبان است- مراقبند، ببینند آن کسی که وارد میدان انتخابات میشود، نامزد انتخابات میشود، آیا صلاحیّت دارد یا نه؛ و باید احراز کنند صلاحیّت را؛ اگر دیدند که کوتاهی شده است و آدمی که صلاحیّت ندارد وارد شده، جلویش را میگیرند؛ این حقّ آنها است، حقّ قانونی آنها است، حقّ عقلی و منطقی آنها است؛ بعض بیخود ایراد میکنند. بخشی از این حقّ‌النّاس، همین حقّ رأی شورای نگهبان است؛ همین حقّ نظارت استصوابی و مؤثّر شورای نگهبان است؛ این جزو حق‌النّاس است، این را باید رعایت کرد، این را باید حفظ کرد. انتخابات مهم است. این عرض فعلی ما درباره‌ی انتخابات است.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم (۱۳۹۴/۰۶/۱۸)

ایشان همچنین در در ديدار اعضاى هيأت نظارت بر انتخابات شوراى نگهبان می فرمایند: شوراي نگهبان مانع اين است که نظام اسلامي از خطّ دين و اسلام و همچنين از خطّ قانون اساسي - که اين در درجه دوم اهميت است؛ اما اين هم خيلي اهميت دارد - منحرف شود. قانون اساسي ستون فقرات نظام است؛ در حقيقت مرکز اصلي سلسله اعصاب نظام است؛ معيار و ضابطه است و شوراي نگهبان نمي گذارد که دستگاههاي کشور از قانون اساسي منحرف شوند؛ نمي گذارد که قوانينِ مخالف قانون اساسي، تصويب و اجرا شود. چنين دستگاهي که اين همه اهميت دارد، بايد ابهّت و اقتدار و تکريم و حرمتش حفظ شود. هم خود آقايان محترمي که در اين شورا و يا منتسب به اين شورا هستند - مثل شما آقايان - بايستي اين ابهّت و احترام و حرمت را حفظ کنند، هم ديگران که در بيرون شورا هستند. مبادا خداي نکرده کسي از هيأتهاي نظّار در گوشه اي از کشور کاري کند که دهان بدخواهي را باز کند و احترام شوراي نگهبان هتک شود؛ يا در بيان مطالب طوري حرف زده شود که احياناً کساني به عنوان اعتراض - نه از سر خيرخواهي - حرمت شوراي نگهبان را هتک کنند. کساني هم که در بيرون اين مجموعه هستند، همين طور بايد رعايت کنند. آنهايي که قلمي به دستشان هست، تريبوني در اختيارشان هست، بفهمند که اعتراض کردن، بي احترامي کردن و هتک حرمت شوراي نگهبان، خطاي کوچکي نيست. قابل قبول و قابل تحمّل نيست.

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار اعضاى هيأت نظارت بر انتخابات شوراى نگهبان(۱۳۷۴/۱۱/۱۴)

شورای نگهبان، چشم بینای نظام در انتخابات/هتک حرمت شوراي نگهبان،قابل قبول و قابل تحمّل نيست+پوستر

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان